Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Vrijdag om 15.00 uur is mijn grottendoop. Buiten een keer nabij Luxenburg ben ik nog nooit in een berg geweest.

Samen met 2 hoogbejaarde dames en een groep olv een gids gaan we daar de boel verkennen. Voor mij heel speciaal omdat ik dan het heft uit handen moet geven voor mijn gevoel, maar dat is dan een les voor mij.

Ook speciaal is dat ik met m'n scoot ga, dus er is tenminste licht in de duisternis....

Weergaven: 10

Berichten bij dit onderwerp

Van die stelling heeft Paul uitgelegd, dat het was onderzocht en dat het echt een farce is! Moet wel de scoot goed afwassen nu, mergel kruipt overal tussen ook in m'n camera. Dus m'n dure laat ik de volgende keer thuis. Maar met de kleine worden de foto's ook super! En ik denk om een mondkapje mee te nemen, denk niet dat het goed is met de astma van me. Maar dat houdt me niet tegen hoor! Enne ik ben niet bang uitgevallen hoor!

Fugazi zei:
Volgens onze gids hebben we slechts een kwart van de Zonneberg gelopen, de volgende keer gaan we bij Bergrust naar binnen. Hij vindt dat ik het goed doe met de scoot! Zo doen we iedere keer een deel.

Ik had gisteren het gevoel in Moria te zijn. (in de ban van de ring). Ik voelde me er heel erg op m'n gemak!

Ik begrijp wat je bedoeld.
Ik heb ook altijd een rust gevoel als ik binnen ben.
Even weg van de stads geluiden en de drukte.
Geeft me altijd een idee van een soort van tempel uit de films als je bijvoorbeeld bij de kapel komt of salon der muse.
Ook het idee dat het eigenlijk oceaan bodem is van miljoenen jaren geleden waar je op dat moment doorheen wandeld.

Ik moest nog eraan denken dat je daar was geweest in begin waar de stelling buizen staan met de planken tegen het plafond.
Dat ziet voor veel mensen beangstigent uit alsof er instort gevaar is.
Daarom vind ik het ook super goed van je dat je helemaal door de grot bent gegaan met scoot mobiel...kan me voorstellen dat er mensen zijn die terug zouden willen.

Ik ga ook zeker de fotos verder bekijken.
Dat is super dat je je niet laat tegen houden want er is echt heel veel moois ondergronds te ontdekken.
Wat je zegt over Astma dat klopt..daar blijken meer mensen last van te hebben als ze ondergronds zijn geweest.
Bij mij komt na een avondje lopen in de grotten de verkoudheid los dus het werkt zeker op de luchtwegen.

Ik denk dat je nu inderdaad ongeveer een kwart van de grot hebt gezien als de fotos zo bekijk.
Zie ook dat je bij "maastricht vooruit"bent geweest.
Dat is dat ronde embleem van die engel helemaal uitgesnooien uit mergel.
Vind ik een van de mooiste 3D afbeeldingen in de grot.

Een echte aanrader om eens te gaan kijken vind ik "Salon der Muze".
Ligt best ver in de grot maar echt de moeite waard.
Zijn allemaal afbeeldingen van 8 vrouwen en de een is beschermer van het heldendicht ,de ander van het de poezie.enz.
En heel gedetaileerd gemaakt.
Zelfs het kant van de jurken perfekt getekend met houtskool.

Ben benieuwd naar je volgende foto sessie :)
http://www.mtricht.com/xn/detail/2045609:Album:43344?xg_source=acti... Nog een fotoshoot op de berg gemaakt dinsdag, en bramen geplukt voor 2 potten jam!

31 september gaan we weer met onze gids de berg in, en dan komen er weer meer foto's in het album. Er gaan dan wat meer mensen hier uit de buurt mee. Misschien een idee voor een buurt, om samen te gaan grotlopen? Ouderen vinden het prachtig en sommigen hebben zelfs herrinneringen in de berg zitten! Leuk om dat nog es te herbeleven!

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden