Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Er word alsmaar zoveel slechts gesproken over de jongeren Limmel/Nazareth...

Jongeren uit de Maastrichtse aandachstwijken Limmel en Nazareth gaan meedoen aan het landelijke project Pimp My Block, dat erop is gericht de leefbaarheid in de wijken te verbeteren.

Ze kunnen daartoe ideeën indienen, waarmee ze 50, 100 en 250 euro kunnen verdienen. Voor uitvoering van het beste idee is een bedrag van vijfduizend euro beschikbaar. In september wordt het winnende idee bekendgemaakt.

Tags: Limmel, achterstandswijk, block, my, nazareth, pimp

Weergaven: 26

Berichten bij dit onderwerp

betrek de mensen uit de buurt
bij hun buurt zij weten beter dan wie ook wat de wijk nodig heeft
meestal hebben de buurt bewoners de beste oplossingen./de beste ideeeen
alleen om dit signaal laten door te klinken in de gemeente raad.
heeft men geduld nodig en soms HEEL veel geduld.
Dat is helemaal waar.

Ik wil nogmaals voor de jeugd van Nazareth een goed woord doen.

Deze jongeren hebben de drang tot stappen ondernemen om hun buurt leuker te maken.
Er word zoveel slechts gezegt over deze jongeren maar deze jongeren hebben er wel voor gezorgt dat er een nieuwe " spin" terug kwam op het miradorplein (klimrek).
Ook gaan veel van hun in de lente op pad om de wijk schoon te maken van zwerfvuil.
Nu zijn ze bezig met een nieuwe wekelijkse soos zodat ze in elk geval 1 avond in de week van de straat afzijn.
En misschien niet de beste oplossing maar bij de hangplek was geen prullenbak...de jongeren hebben een hondenbak uitgegraven en bij de hangplek in gegraven zodat ze hun rommel kwijt kunnen en de honden bezitters toch vaak hun hond op de voetbalvelden en speelplaatsen uitlaten.

Ze doen in elk geval iets.

En natuurlijk zijn het jongeren met streken maar deden wij dat niet ook als kind?
Niemand was 18 bij zijn geboorte ;-)
niemand was 18 bij zijn geboorte klopt.
iedereen wordt gevormd door zijn ouders omgeving enz.
daarbij spelen veel zaken een rol.
en hij die zonder zonden is gooi maar de eerste steen.
ik denk dat je verdomdes weinig stenen nodig heb.

die hondenbak vind ik een goeie
dat blijkt weer het korte inzicht van de gemeente
doet me denken aan toen ik in de klankbord groep zat voor de buurt.
eind 2002 opgevoerd hondenbakje plaatsen bij de oude berenkuil
werd geplaatst in JULI 2004.
dat is het leuke als je een archief aanleg. !!!!
kun je nog eens terug blikken.
ton.
ik hoop dat dit lukt als sta ik soms een beetje raar te kijken van de jeugd
Ja dat heb ik ook wel eens..de jeugd is zeker anders dan onze tijd maar ik kan het wel begrijpen dat het allemaal anders is geworden.
Zoals Ton al zegt dat de opvoeding en leef omgeving het kind vormt en nu de leefomgeving veel sneller en voller is dan bij ons veranderen de kinderen mee.
Ook de ouders zijn er minder omdat deze vaak beide werken.
Maar omdat alles dus sneller gaat denk ik dat de kinderen ook sneller opgroeien en eerder " volwassen" zijn dan wij waren.

Wil ik nog aan toevoegen iets dat mij opvalt als ik zo met de jeugd even praat.
Ze staan veel klaar voor elkaar.
Dat hadden wij ookwel maar meestal in de vorm van een beste vriend of vriendin toch gaat het bij de jeugd van nu iets verder vind ik.(weet even geen goed voorbeeld haha maar misschien is het zo ookal te snappen wat ik bedoel).

GOOCHELAARSGELD ????
Vogelaargelden zijn voor Volgelaarwijken. klinkt toch logisch!

Tja en als ergens hoogspanningmasten moeten verdwijnen dan moet de eigenaar van die masten dat maar betalen.......dat is dus de netwerkbeheerder! In dit geval Enexis een heel gewone commerciële organisatie, die hiervoor periodiek geld int bij alle afnemers van energie (elektriciteit) Dit zijn de zogenaamde NETWERKKOSTEN, Dit geld is bestemd voor voor het instandhouden, verbeteren of aanleggen/afbreken van het netwerk.

Waarom zou er vogelaargeld of ander overheid geld naar toe moeten. Als ik iets wil afbreken moet ik dat toch ook zelf betalen.....zelfs als dat de buurt waar in ik woon ten goed komt

Wat zijn netwerkkosten?
De netwerkkosten, ook wel transportkosten genoemd, zijn de kosten die betaald worden voor het gebruik van het netwerk. In iedere regio in Nederland is een netbeheerder aangewezen om het netwerk te onderhouden. Tegenwoordig worden de netwerkkosten via de leverancier aan de klant doorberekend. Dit heeft als groot voordeel dat u als klant alle kosten voor de levering en transport van energie op één nota krijgt. Vanaf 1 januari 2009 zijn de netwerkkosten een vast bedrag per jaar.

Netwerkkosten of transportkosten zijn kosten die in rekening worden gebracht door de netwerkbeheerder. Welke netwerkbeheerder u heeft is afhankelijk van de regio waar u woont in Nederland. De netwerkbeheerder zorgt voor het aanleggen van netten voor en het transport van stroom en gas. Wie uw energie levert (de energieleverancier) kunt u zelf kiezen, maar wie uw energie vervoert (de netwerkbeheerder) kunt u niet zelf kiezen. De netwerktarieven worden bepaald door de Energiekamer (voorheen DTe) en blijven gelijk, welke leverancier u ook kiest.

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden