Maastricht EU-region: Think Global, Act Local
Tags:
Permalink Antwoord van Fugazi op 3 September 2009 op 23.12 Fugazi zei:Ik vind eigenlijk dat een artiest sowieso nergens voor een deur zou moeten spelen (of direkt ernaast).
Op de eerste plaats vind ik dan wel dat kunstuiting moet mogen maar dat het nietopgedrongen moet worden.
Op de 2de plaats vind ik dat dit het wandel verkeer kan ophouden en het dus nog eens drukker kan maken.
En ik vind dat er best plaatsen mogen aangewezen worden waar iemand zijn kunst mag uiten zoals eerder al iemand zei,OLV-plein,bij de mestreechter geis,markt etc dus daar waar het niemand in de weg staat.
Tja, eigenlijk is dit een moeilijk punt. Enerzijds ontstaat er wel enige hinder door optredende artiesten. Anderzijds is het ook zo dat deze een zekere "magneet" functie hebben. Een artist, muzikant of draaiorgel voegt ook een stukje gezelligheid toe aan de winkelstraten. Dus een wikelstraat waar je graag in loopt! Het liefst hebben de winkeliers wél artiesten in hun straat maar dan het liefst vóór de deur van de concurrent. Nee, er zijn zowel economische voordelen als nadelen aan en ik denk dat het onder de streep niet veel uitmaakt. Dus laat de artiesten rustig hun kunsten vertonen het houdt de stad levendig en gezellig. De gezelligheid van Maastricht trekt wekelijks duizenden kooptoeristen!
Permalink Antwoord van John van Kooten op 4 September 2009 op 12.03 ik denk dat die regel er al is dat ze maar een bepaalde tijd op een plaats mogen
.
Permalink Antwoord van bastiënne op 25 Oktober 2009 op 11.11
Permalink Antwoord van John van Kooten op 25 Oktober 2009 op 11.44 © 2012 Gemaakt door Mtricht.