Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Er is een nieuw melkkoetje geboren in de Gemeente.......de reclamebelasting

http://www.maastricht.nl/web/Home/Mediaitem-tonenop/Invoering-Recla...

Ik bedenk mezelf hoe het dan gaat met de sponsorgelden die bedrijven aan evenementen en clubs betalen. Moeten ze dan eerst aan de gemeente betalen voor ze gaan sponsoren? Knijpen ze daarmee niet veel sportiviteit en creativiteit af?

Hoe zal het gaan met internet? Wordt daar ook een manier gevonden om uit reclame belasting te pompen?

Weergaven: 4

Berichten bij dit onderwerp

Zoals ik het snel lees gaat het om reclameuitingen aan gevels etc. Niet voor de sponsorborden bij evenementen. De opbrengst van die gelden gaan naar het centrummanagement dat Maastricht als winkelstad aantrekkelijker moet maken. Weer een kleine instantie erbij die regels en plannen maken die tegenstrijdig kunnen zijn met andere plannen?

Maar hebben we daar niet een gemeenteraad voor die met een totaalplan Maastricht aantrekkelijk weet te maken?

Ik denk dat Maastricht meer reclame voor zichzelf maakt zonder die vreselijke grote reclameuitingen.
Rebo zei:
Zoals ik het snel lees gaat het om reclameuitingen aan gevels etc. Niet voor de sponsorborden bij evenementen. De opbrengst van die gelden gaan naar het centrummanagement dat Maastricht als winkelstad aantrekkelijker moet maken. Weer een kleine instantie erbij die regels en plannen maken die tegenstrijdig kunnen zijn met andere plannen?

Maar hebben we daar niet een gemeenteraad voor die met een totaalplan Maastricht aantrekkelijk weet te maken?

Ik denk dat Maastricht meer reclame voor zichzelf maakt zonder die vreselijke grote reclameuitingen.
Als er een schaap over de dam is....... hoelang duurt het dat sportevenementen en festivals ook belast gaan worden. Dat vraag ik me af!
Ja, reclame is in z'n geheel niet mooi, soms wel grappig op tv.
Ik denk ook dat gedeeltelijk de gedachte erachter is die etalages die dichtgeplakt worden met levensgrote bilboards waardoor het doods wordt op die plek.
Kan dat eigenlijk wel reclamebelasting?

Voordat ik me helemaal toegelegd het op de kunst was ik ruim een decenium eigenaar van een klein gerenommeerd reclamebureau annex drukkerij, te Geleen.

Volgens mij is de naam "RECLAMEbelasting" helemaal verkeerd gekozen. Reclame behoord tot de "meningsuitingen". vrijheid van woord, beeld en geschrift. Hiermee komen we uit op ons aller hoogste goed en recht namelijk artikel 1 van de grondwet namelijk de vrijheid van meningsuiting.......... en hier aan mogen geen beteugelde of beperkende regels/wetten gesteld worden.

Het lijkt wel weer of ons gemeene bestuur zelfs aan de grondwet hun voeten af veegt. Een juridische verweer hier tegen zal veel kans van slagen hebben!
Hee wat ontdek ik nou. Is er blijkbaar naast het gewonen forum ook een gemeente Maastricht forum! Ik heb het al vaker gezegd dit is echt het slechtst navigeerbare forum dat ik ken.

Overigens vind ik dat John van kooten zich aanstelt. Het hebben van elementaire grondrechten verwarren met commerciele zaken. Grondrechten zijn er om de waardigheid en basisbehoeften van ieder persoon te waarborgen. reclame is is om mensen rijker te maken. Niks mis mee, maar het heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting. maar goed, de term Vrijheid van Meningsuiting is de laatste jaren toch al aan het eroderen nu elke klapjosti het te pas en te pas overal gebruikt.
Het gaat niet over "elementaire grondrechten" of te wel de "universele rechten van de mens" (verdrag van Geneve). Dit is overingens geen wet! Het gaat hier over het eerst artikel van de "Nederlandse grondwet" de belangrijkste wet die dit land kent.een wet waar alle andere wetten ondergeschikt aan zijn.

Reclame is zeker een vorm van meningsuiting......kijk maar eens rond tegen de verkiezingstijd.

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden