Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

De rode vuilniszak voor restafval in Maastricht wordt tweekleurig: de ene zijde rood, de andere wit.
Voor de overstap op de twee stadskleuren is onder meer gekozen omdat Maastricht een nieuwe huisstijl heeft, met bijbehorend logo. Het wordt, met een aantal andere kenmerken, op de zak gedrukt. Een van de voordelen daarvan is dat de restzakken moeilijker nagemaakt kunnen worden. Na invoering van de restzak bleek al snel dat er vals exemplaren in omloop waren. Hoewel het stadsbestuur geen aanwijzingen heeft dat er nog veel 'namaak' circuleert, zal invoering van de tweekleurige zakken het systeem 'opschonen'. De huidige zakken blijven overigens tot 1 juni 2010 geldig. De prijs voor een restzak blijft ongewijzigd: 0,75 euro voor een exemplaar van 25 liter, 1,14 euro voor de dubbele inhoud.

Een nieuwe huisstijl een nieuwe vuilniszak.
Hoe belachelijk!

Overigens doet de gemeente nog weinig aan het belachelijke nieuwe gemeente Logo maar zijn alweer bezig met de volgede stap..de drekstuut.

Maar wat is nu het geval...

Als een drukker een rood/witte zak kan drukken...dan kan de na maak drukker ook een rood witte zak drukken.
Alleen is het geval dat de drukker van de orginele zak ook meer zal kosten om een 2 kleurige zak te drukken.
Dus een kwestie van tijd dat we weer meer gaan betalen.

De nieuwe huisstijl van Maastricht...is eigenlijk gewoon de oude.
Eerst doen..dan nadenken en dan pas door hebben dat het geen ZAK heeft uitgemaakt.

Tags: Vuilniszak

Weergaven: 382

Berichten bij dit onderwerp

Als zelfs op de brief bij de stempas voor de Europese verkiezingen een foto van Leers moet staan, had ik op zijn minst toch wel verwacht dat bij nieuwe vuilniszakken ook een foto van Leers op de vuilniszakken was gekomen.
Och, als je consequent bent moet je overal het oude logo vervangen. Zoveel extra kosten zijn dit volgens mij ook weer niet. Hoop dan wel dat er echte rood wordt gebruikt zodat we weer een Mestreechs verzamel object erbij hebben.
Er is nog iets vermeld bij de boodschap van TvMaastricht, vind ik persoonlijk belangrijker en bespaart restzakken!

Voortaan mag je al het plastic kwijt op het afvalperron dat anders in de restzak moest!! Denk eens aan alle plastic blasters waar al de kleinste zaken in worden verpakt, je krijgt ze met moeite open en dan nemen ze ook nog eens veel ruimte in de restzak....
Dat zal zeker heel wat zakken besparen want wat in de restzak gaat is het meest plastik.
Ik heb nu de nieuwe zak gezien en ik vind hem in kwaliteit achteruit gegaan.
Hij schijnt door en de plastik is niet zo stevig als de eerdere rooie zak.
Heb nog geen last ervan gehad dat deze is geschuurt maar kan me voorstellen dat dit wel kan gaan gebeuren bij mensen die niet kiezen voor sorteren en alles erin stoppen.
Fugazi zei:
Ik heb nu de nieuwe zak gezien en ik vind hem in kwaliteit achteruit gegaan.
Hij schijnt door en de plastik is niet zo stevig als de eerdere rooie zak.
Heb nog geen last ervan gehad dat deze is geschuurt maar kan me voorstellen dat dit wel kan gaan gebeuren bij mensen die niet kiezen voor sorteren en alles erin stoppen.

dat klopt
ik heb een pakje zwarte zakken gekocht die passen er mooi in
want als je even druk dan scheurt de zak al open.
maar ik denkt dat je nu toch de helft van de zakken bespaart door dat je de plastik
kwijt kunt in het milieu station.
Dat is helemaal waar.
Maar veel mensen denken dat veel niet in de zak mag.
Dat klopt eigenlijk niet.
Je zou er opzich alles in kunnen gooien maar dan betaal je dus ook meer omdat je meer zakken nodig hebt.
Nu lijkt het er een beetje op dat je verplicht word te sorteren want anders scheurt gewoon de zak.
Zelf sorteer ik het meeste maar met een kind en de luiers die dus ook in de zak gaan is het soms best een zware zak en dan is het maar hopen dat deze niet scheurt.
Trouwens een goede tip om er een donkere zak in te doen...maar wettelijk mag je weer geen zak in een zak doen maar daar maken ze het dan ookwel weer een beetje zelf na.
Het gevreesde is me nu al gebeurd.
Een rood witte vuilnis zak die scheurt op de plek waar de 2 kleuren in elkaar overgaan.
Afplakken met tape dan maar ...
van daar dus twee zakken.

Fugazi zei:
Het gevreesde is me nu al gebeurd.
Een rood witte vuilnis zak die scheurt op de plek waar de 2 kleuren in elkaar overgaan.
Afplakken met tape dan maar ...
Ik had je tip pas gelezen toen die zak die nu gescheurt is al aan het vullen was.
Volgende ga ik zeker een dubbele zak gebruiken.
Hallo waar zijn we mee bezig?

De milieumaffia (ja, want in het milieu gaan miljoenen om) levert nu dunnere zakjes! Gevolg...... er worden 2 zakjes gebruikt....dit is dus een dubbele aanslag op het milieu....waar ze (die zelfde maffia) zeggen zo vóór te zijn!

Nee, mensen dit is een hele gewone ordinaire centen kwestie............Aan ons afval is goud te verdienen!
Ik vind het een leuk gezicht langs de weg. Toch prachtig dat een symbool voor maastricht zelfs terugkomt in de vuilniszakken. Milieumaffia....pfffff, zo kan je van elke mug een olifant maken. Het doel is gewoon minder afval produceren. Men probeert dat te doen door dit initiatief. dat je er niet blij mee bent geeft alleen maar aan dat je liever alleen aan jezelf denkt en niet aan de wereld waarin je kinderen zullen leven. Doodeenvoudig egocentrisme dus.
De minima krijgen gelukkig gratis zakken, kan je ook merken als je langs de straten kijkt. Ik doe een grijze in een dunne vd gemeente, plastis gaat naar het milieuperron in een grijze (ze mogen die gaten in de container nu wel wat wijer maken. GFT vind ik smerig in die groene bakken, zet liever ergens een grote container neer!!!! Of accepteer dat mensen een grijze zak gebruiken!!

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden