Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Vertel eens iets over je favoriete buurt(en) zodat anderen wat meer van Maastricht leren kennen.

Weergaven: 13

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

Mijn Favoriete buurt in Maastricht is nog steeds Nazareth.

Op het moment staat Nazareth op het punt een grote verandering te ondergaan en dat roept heel wat discussie op onder de mensen.
Ik hoop dan ook dat er nog meer mensen uit Nazareth lid gaan worden.

Toch zonder al die veranderingen is Nazareth een wijk die altijd is blijven groeien.
Verenigings leven vaak opgebouwd door bewoners zelf.
De school die ook draaiende word gehouden door vrijwilligers uit de buurt.
Groot winkel aanbod waarvan er ook telkens komen en gaan dus steeds weer nieuwe veranderingen die de wijk ook leuk houden.
En dan vooral onder oud bewoners en mensen die hier op zijn gegroeid die nog steeds klaar staan voor elkaar.

Ook heeft deze wijk een grote hoeveelheid kinderen en jeugdigen maar ook heel veel oudere mensen waarvan de kinderen zelf ook in de wijk zijn blijven wonen.

Kortom zo is Nazareth toch wel een wijk met een eigen mentailteit en gewoontes.
Zou er voorlopig nog niet weg willen.

eerlijk gezegt....ik heb op vele plekken gewoond in maastricht....en ...ik was overal thuis....
onze stad is gewoon mooi....en waar je ook bent...welke buurt....je bent een sjeng...en dat is niet anders ....
dus...ik woon nu in mariaberg.. in een van die witte bungalows...en je moet het toch zelf doen...om je ergens thuis te voelen...als je intergreerd in je buurt....komt het wel in orde....hier is veel groen...en rust....de buren spreken nog met elkaar...ze doen ook wel samen wat in de buurt.....tja...ik zeg maar zo...spreek met elkaar....leer van elkaar...neem wat van elkaar...wees niet zo zeer met je lange tenen bezig....wees ruimhartig....tja...dan lukt het wel...en vooral....spreek met elkaar......lach ....maak je buurt waar je bent....tot je huis...je tuin...je stad....je vriend.....dan voel ik me overal thuis....want het komt ook natuurlijk van me zelf hoe ik zelf ben naar de buurt...en de mensen ....en wat je zaait ...dat zul je echt wel oogsten....ja ik geloof in de goeie kanten van de mensen....ook van niet sjengen....kleur of land maakt me niet uit.....het zijn mensen...en als je elkaar respecteerd ...och ...wat is het toch fijn dat er zo veel kleuren zijn...toch.!
Ik ben niet zo gebonden aan een buurt, zou graag midden in de natuur willen wonen als ik kiezen mocht. Maar ik ben graag op de Markt van Maastricht, ken er diverse mensen waar je over van alles mee kan praten.

Zie je beneden die mensen staan? Ik ben een van hen...genomen vanaf het carillon...

Mijn favorite buurt is en blijft Wittevrouwenveld. Op dit moment maken we een grote verandering mee en er gaat nog veel veranderen. Helaas verdwijnt door de verandering de samenhang onder de mensen en worden buren na vele jaren gescheiden.

De helft van de buurt is omgedoopt tot Scharn Noord (jaja de beruchte betonwoningen, Lotharingenplein, Ponderosa enz.), en dat alleen om de buurt een betere naam te kunnen bezorgen, echter het blijven toch dezelfde buren en buurtgenoten.
Nog een tip voor de mensen die wonen in het "sjieke" Cloviskwartier, niet te diep graven in de tuin en al zeker geen groenten planten.
Mijn Favoriete buurt is Malberg

Beste bewoners van Maastricht

MALBERG is in de jaren 60 gebouwd om veel bewoners te herhuisvesten die van uit de binnestad moesten verhuizen ,in een record tempo zijn er 2992 woningen gebouwd het grootste project van die tijd in Nederland.

Op dit moment ondergaat MALBERG een metamorfose er word veel gesloopt(te veel) het word nooit meer zo als het was .
Veel malbergers vinden het zeer jammer dat er zo veel weg gaat , met name de kinderen wat hier geboren en opgegroeid zijn.
Het is een prachtige volkswijk met veel groen waar veel bewoners elkaar kennen en samen leuke dingen doen.
Nu er al veel gesloopt is en nog word (totaal 840 woningen) gaan jammer veel sociale contacten verloren ,toch blijft MALBERG the place to be ,ik woon er zelf al bijna 32 jaar en ken onze wijk op mijn duimpje,
Indien je meer over de geschiedenis en vooral om foto s wilt weten kun je terecht op www.malberg6218.hyves.nl .
Het is geen profesionele site maar wel recht uit het MALBERGHART..

Met vriendelijke groeten Boonen Mattie
MIJN FAVORIETE BUURT WAS KOMMELKWARTIER..
sinds de maatregelen van oud wethouder DHR Aarts.
met zijn doseren op de hertogsingel is er veel veranderd in onze wijk
we zijn nu een van de vervuilste straten van nederland (fijnstof)
dit was het begin..
daarna plaatste ze een pensioen voor zwerfjongeren in een buurt van veel bejaarden en senioren
waar van veel mensen het verschil niet weten tussen zwerfjongeren alcoholisten en drug verslaafde
dit bracht veel onrust onder de mensen.
en voor de zwerfjongeren was het ook niet gemakkelijk.
ondanks dat er geen problemen met hun zijn doch de ligging is verkeerd.
daarna werd ons ook nog 64 parkeerplaatsen afgenomen
ten bate van het kruisheren hotel.
nu gaan er ook nog parkeerplaatsen verdwijnen op de Brusselsestraat
ten koste van van klanten van de winkeliers brusselsestr.
plus nog eens een dolmushuis op de brusselsestr ondanks een convenant geen verdere uitbreiding
van zwerfjongeren alcoholisten of drugs verslaafde.
dan komen er ook nog eens 600 plaats gebonden parkeerplaatsen op het kalvarie terrein
wat een grote overlast gaat bezorgen aan omwonende.
al met al elk jaar een verslechtering voor de buurt,
om even het geheugen op te frissen per dag passeren ca 8000 auto het kruispunt hertogsingel kalvarie str richting vrijthof.
het wordt met de dag slechter.
buiten dat 19 straten kommelkwartier /statenkwartier moeten via dit kruispunt hertogsingel kalvariestr naar huis een andere weg is niet..
ton wijkman.

Antwoorden op discussie

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden