Als actief gebruiker van het buurtplein forum ben ik erg teleurgesteld in het nieuwe maestricht.nl forum. De grootste klacht is wel dat het onvindbaan is en de navigatie belachelijk moeilijk. Daarom ben ik sinds het nieuwe forum er is ook niet meer actief, aangezien het veel te lastig lezen is in het nieuwe forum en ik vrees dat dat ook voor anderen geld.
Voorbeeldje: Ga naar
http://www.maestricht.nl/. Nergens zie je in beeld het woord
forum staan. Na een tijdje zoeken vind ik onder
community het knopje
fora. Oke dan dat maar aanklikken. Vervolgens kom je op een pagina met 5 verschillende fora. Das irritant, ik wil gewoon 1 maestricht.nl forum. Daaronder staan nog wel de laatste posts in de verschillende fora, maar daar staat helaas geen tijdstip van plaatsing bij. Dab klik ik maar op het
Maastricht forum. Wat je dan in beeld krijgt in kleine lettertjes is een onopvallend lijstje van 10 topics. Er staat verder geen info bij, niet wanneer het opgestart is wanneer de laatste post was, hoeveel berichten er reeds geplaatst zijn, nee helemaal niets! Daaronder staat in dezelfde lelijke layout waarbij ook de puntjes half wegvallen een lijstje met laatste berichten, maar ook hier weer niets over tijdstippen of wat dan ook. Vervolgens klik ik op een topic, zoals
winkelen in maastricht, op zich is de layout van dat topic wel oke. Plotseling zie ik in een heel klein lettertype in een kleurtje dat wegvalt tegen de achtergrond het knopje
alle discussies. Als je dat aanklikt krijg je ineens wel een fatsoenlijk overzicht van alle topics met aantal posts en topicdeelnemers. @$%^^$ WTF waarom is deze link niet direct beschikbaar wanneer je op de
fora klikt?