Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Permalink Antwoord van John van Kooten op 13 April 2011 op 16.43
Permalink Antwoord van ton op 13 April 2011 op 17.15 Ton, dat VOGELaarsgeld.......................is gevlogen!
Permalink Antwoord van marjo le comte op 9 Februari 2012 op 3.20 Precies Eury...zoals je zegt.
Ik heb het ervaren bij Maastricht bell's......het idee was om workshops met tafelbellen te geven op scholen, Ik had Frank Steijns dit idee aan de hand gedaan, omdat m'n vader vroeger een act had in het circus met handbellen en kinderen....dus belletjes gekocht bij de Krokodil, 3 keer heeft hij een workshop emee gegeven in 4 jaar tijd......maar
maar nu blijkt dat je extra subsidie voor culturele projecten met kinderen kon krijgen....bestellen ze in China een hele container en alle Maastrichtse clubjes doen mee zg.....
Eury zei:
Marjo,
De harde realiteit is nog vele malen erger dan je hier beschrijft.
In Maastricht heeft geen ènkele burger wat in te brengen, of je nou hoog, middelmatig of laag bent opgeleidt, veel, relevante of weinig ervaring hebt opgedaan, als je niet tot het partijkader behoort dat naar de poppen van de markt danst.
De westerse maakbaarheid is aan zijn laatste ademtocht bezig onder druk van Groei-, Graai-, en Geld-krachten.
Overigens ben ikzelf redelijk hoog opgeleid zoals je weet, met veel relevante ervaring die voor de machtswellustige bezittende klasse een grote bedreiging vormt, en toch stel ik mijn tijd en inspanning gratis ter beschikking van een weliswaar hoger, maar algemeen doel en belang. Sterker nog, het kost alleen maar geld en ergernis, maar mijn tijd komt nog wel. Doe verder gewoon lekker wat ik leuk vind: parasieten vangen is daar onderdeel van!
Het Culturele Hoofdstad Europa project hier in Marseille is veel opener georganiseerd voor mensen met ideeën van buitenaf:
Kijk maar eens op http://www.marseille-provence2013.fr/
Verder is het zo dat de top-arrogantie der bovenlaag hier nu zelfs ook burgemeesters parten gaat spelen:
Maryse Joissains-Masini is niet alleen burgemeester van Aix-en-Provence, maar tevens présidente van de "Communauté du pays d'Aix" waardoor zij tevens 34 kleinere gemeenten, inclusief de bijbehorende burgemeesters vertegenwoordigt in de CHE2013 associatie.
Zij is razend omdat ze nèt voor het weekend van de president van de Associatie, Jacques Pfister, even telefonisch te horen kreeg dat de directeur-generaal Latarjet werd vervangen... zomaar zonder enige ruggespraak vooraf. En wel 7 miljoen bijdragen.
Dat pikt mevrouw (terecht) niet van de super-arrogante Pfister die tevens president van de Kamer van Koophandel en Industrie is. Die man doet publieke en private functies dus gewoon door en naast elkaar, omdat dat kennelijk hier kan.
Vergelijk Huib Smeets die eerst de Publieke functie van directeur stadsontwikkeling bekleedde om vervolgens met dat netwerk (van ons belastinggeld "verkregen") naar de private sector te stappen: Vesteda dat alle zaakjes met Q-park, ING, ABP, 3W en consorten als Jo Coenen regelde. Doodleuk in de VROM-raad plaats wist te nemen om vervolgens de nationale Raad voor Cultuur te bemannen. Levensgevaarlijke man voor het democratische proces en de parlementaire betrouwbaarheid die nu Maastricht Culturele Hoofdstad Europa 2018 "bewaakt"!
Voor artistieke inbreng op wijk-niveau zou je eens kunnen kijken op
http://trajekt.nl Hoewel je met die Henk Geelen ook niet veel verder
komt zoals de ervaring leert: Allemaal clubjes, organisaties, parasieten
en verenigingen die aan het subsidie-infuus hangen, net als AINSI-soit-il.
Iemand kan nog zo een gelijk hebben maar als die persoon zijn handen
niet thuis kan houden dan is deze persoon niet veel beter of zelfs nog slechter dan wie dan ook !
© 2013 Gemaakt door Mtricht.