Mtricht.com - Maastricht Region Network

Geachte mevrouw, mijnheer,

Het ENCI-gebied met de groeve en het bedrijventerrein gaat de komende jaren ingrijpend veranderen. Hoe dat het beste kan, zal in de komende maanden worden bepaald.

De drie betrokken organisaties, gemeente Maastricht, provincie Limburg en ENCI, willen dat in dit proces zoveel mogelijk creatieve ideeën worden betrokken vanuit zoveel mogelijk sectoren.

Wij doen daarom een oproep aan u - vertegenwoordiger van een belangengroep, het bedrijfsleven, kunst- en cultuursector, horeca-vertegenwoordigers, onderwijs en wetenschap, etc.- om creatief mee te denken.

U ontvangt op korte termijn de bijgevoegde brief in de brievenbus. Er is helaas weinig tijd voordat we aan de slag gaan en, ook gelet op de komende vakantie, stuur ik u bij deze de brief reeds per e-mail.

Mocht u iemand weten die volgens u eveneens een goede bijdrage kan leveren aan het transformatieproces, dan verzoek ik u om deze mail naar deze persoon door te sturen.

Mede namens de drie betrokken organisaties wens ik u fijne feestdagen en een goed 2009,

Met vriendelijke groet,

Victor Coenen
Projectleider Plan van Transformatie
06 23 64 92 32

Tags: enci, herinrichting, transformeert

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

Onderzoek: kans op ziekte rond ENCI groter

Uitstoot van de ENCI vergroot de kans op ernstige ziektes. In de woonwijken in de omgeving van de Maastrichtse cementfabriek zijn meer hart- en vaatziekten, COPD en andere longklachten en mogelijk extra kankerpatiënten te verwachten. Dat concludeert een chemicus na onderzoek in opdracht van de Stichting ENCI-Stop.
MAASTRICHT
Van onze verslaggever

De chemicus beoordeelde de gezondheidskundige gevolgen van de uitstoot van de fabriek op basis van de milieueffectrapportage van ENCI. Op basis daarvan gaf de provincie vorig jaar een nieuwe milieuvergunning af tot 2020. ENCI Stop heeft daar bezwaar tegen gemaakt en is nu in beroep bij de Raad van State. Het rapport van de chemicus Atie Verschoor wordt door de tegenstanders van ENCI in die beroepsprocedure gebruikt.
limburger online

met de commetaren wat onder dit bericht stond ben het wel
in groten lijnen eens :

slechte verliezers schrijft P. Slangen op 28.07.10 21:20
De stichting ENCI-stop blijkt een slecht verliezer. Alle procedures heeft de stichting tot aan het hoogste college verloren. In een democratie behoor je hiermee in je verlies te berusten en niet steeds opnieuw met oude wijn in nieuwe zakken je gelijk als nog proberen te halen. De oven gaat over 8 jaar definitief dicht. Dat de stichting dit niet snel genoeg vindt begrijp ik gezien hun leeftijd wel. Waarschijnlijk zullen ze het einde van ENCI zelf niet halen. Gun jullie zelf rust en ons ook.

wijze lessen of gezever. schrijft hermans op 28.07.10 19:47
Allereerst: geloof nooit de statistiek die u niet zelf heeft vervalst., vooral niet als die door een “on”partijdige partij als de Stichting Stop Enci wordt aangeboden. In deze chique en gegoede wijken wordt waarschijnlijk ook meer wijn etc gedronken dan elders. De o zo gezonde ganzenlever zal ook wat vaker getoast worden. Waarschijnlijk lopen hier ook nog andere cholesterolverhogende producten hoger risico hier verorbert te worden. Maar ja, je kunt ook natuurlijk onder de hemelse paradijzen van de fabrieken in Luik of bij de Dsm gaan wonen. Of wellicht biedt het Ruhrgebied hier nog betere mogelijkheden. Ik denk zelfs dat Bemelen met zijn statistisch hoger koeiengehalte en daardoor hogere CO2 uitstoot ook zo zijn risico heeft. Dus lekker discussiëren…… en slaap lekker.

Hierop reageren

Je bent het er mee eens? Woon jij dan niet in een wijk die geteisterd wordt door de "hemelse neerslag" van de ENCI......woon jij niet in de "gevaren strook" waar het percentage mensen met longaandoeningen veel en veel hoger is dan in de rest van Maastricht. Tja en in Maastricht is dit al boven het landelijke gemiddelde hoog. Valt het jou dan niet op dat in de wijk waar je woont de kozijnen vaker opnieuw geschilderd moeten worden dan bijvoorbeeld andere wijken zoals Caberg, Malberg, Pottenberg enz. Beter nog in Lanaken en Rekem in de bossen waar de eendelever, de Beluga-kaviaar en de chateau Rothschildt genuttigd wordt.......daar houdt de verf veel langer op de kozijnen, blijven de auto's schoner en leven de mensen langer dan niet in beter gezondheid!!!

of ben jij soms een cementjunk.........???

Liever; puur "Portland" of versneden "Beamix"???

Hierop reageren

nee ik ben geen "cementjunk" Jhon :-))

maar ik zie wel dagelijks de schoorsteen van de Enci en welke richting de uitstoot
van deze schoorsteen uitgaat .
moet u ook eens doen :-)))

Hierop reageren

noord-oost

Geen cementjunk. Nee, meer een schoorsteengluurder.......familie van Sinterklaas?

Hierop reageren

hahahaha das een goeie John :-)))

John van Kooten zei:
noord-oost

Geen cementjunk. Nee, meer een schoorsteengluurder.......familie van Sinterklaas?

Hierop reageren

Ja Wim,

laten we maar eens lachen......het probleem van de ENCI heeft twee kanten en ik vrees dat geen van beide kanten/partijen helemaal gelijk heeft!

Hierop reageren

Hierop reageren

RSS

Tools

Follow us - Volg ons:
Twitter

Facebook - Facebook Page

Sponsors

© 2010   Gemaakt door M'tricht - Mtricht.com - Aardening & Company

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden