Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Gisteren las ik iets merkwaardigs in de Limburger. Een bestuur van een toeristische ruïne in Limburg verrijkt zich. Wanneer spreek je van verijken. Toeristen komen naar de ruïne . Ze kopen kaartjes en consumeren iets op een terras of zo. Als toerist verwacht je dat het geld dient voor restauratie van de ruïne. Toch heeft dat iets tegenstrijdigs, want des te meer verval des te meer ruïne.
Een uur dwalen door de Maastrichtse parkeergarages is gratis. Wie met de auto bezichtigt, betaalt een uurtarief van 2,05. Dat is nog een derde van een kaartje in de kazematten. In principe zijn de garage van q-park net zo goed authentiek Maastricht ondergronds, alleen hier staan auto’s. (Waren de kazematten breder, was vast en zeker ook al parkeergarage.) Wie op vrijdag alleen door de grotten dwaalt betaal je slechts €1 bij de bergregeling en mag je vier uur rondwandelen. Dat is 5% van de prijs van een kaartje in de grotten. Sterker nog, met één introducé nog voordeliger.
Is het niet absurd dat menig euro’s worden betaald voor een rondwandeling in achtergebleven en in onbruik geraakte holtes. Aangezien dat toch gebeurd, waarom staan de opbrengsten dan niet op de gemeentebegroting? Dat brengt mij bij de kop van het bericht in de Limburger: de ruïne is van iedereen! Nee overal waar toeristen komen geld de macht van de slimme ondernemer.

Weergaven: 10

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

Dat klopt wel wat Ton zegt...een cassiere word denk ik onderschat.
Maar goed om terug te komen op de gidsen dan denk ik dat er van die 150 euro ook naar VVV gaat en dat ze inderdaad het van de fooien moeten hebben.
Als ik de goede mensen morgen tegen kom in zonneberg zal ik dat even na vragen :)
Over het werk van cassiere zijn we het eens. Als je dan toch vraagt fugazi: vraag dan ook eens hoevaak per week 150 euro naar de VVV gaat. Als rooms katholiek goede burger van Maastricht gok ik 7x per dag 7 dagen per week. Dat is per jaar 7 x 7 x 52 x 150 = ..................................382 200. Zo'n bedrag zie ik niet terug in de gemeentebegroting. Wel een subsidie.

Fugazi zei:
Dat klopt wel wat Ton zegt...een cassiere word denk ik onderschat.
Maar goed om terug te komen op de gidsen dan denk ik dat er van die 150 euro ook naar VVV gaat en dat ze inderdaad het van de fooien moeten hebben.
Als ik de goede mensen morgen tegen kom in zonneberg zal ik dat even na vragen :)

Antwoorden op discussie

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden