Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Geert Wilders wordt toch vervolgd voor zijn anti-islamitische uitspraken. Het hof wil daarmee een signaal afgeven, maar celstraf wordt het niet, zeggen deskundigen.

Vond het Openbaar Ministerie (OM) eerder nog dat fragmenten uit Fitna en uitspraken van Wilders door de beugel konden, het hof in Amsterdam bepaalde gisteren anders. Zij wil dat de politicus wordt vervolgd voor discriminatie, aanzetten tot haat en het beledigen van groepen mensen. Ook moet de rechter oordelen over de vergelijkingen die de PVV-voorman maakte tussen de islam en het nazisme.

Een goede zaak, zegt Meindert Fennema, hoogleraar politieke theorie en etnische verhoudingen aan de UVA. "Ik ben het niet met alle argumenten van het hof eens, maar wel met het feit dat Wilders haat zaait en oproept tot geweld."
De grenzen van de vrijheid van meningsuiting zijn sinds de eerste veroordeling van de extreemrechtse politicus Hans Janmaat in 1995 flink opgerekt, zegt Fennema. "Hij werd veroordeeld omdat hij de multiculturele samenleving wilde afschaffen, terwijl dat nu is iets dat een meerderheid van de Tweede Kamer roept. Ook Fortuyn heeft daaraan bijgedragen."

Ik vind dit erg zwak.
Na aantal keren de film fitna te hebben bekeken zie ik geen enkelle vorm van haat zaaien.
Eerder een oproep aan de goedwillende Moslim om de kwaadwillende tegen te werken en de ouderwetse ideeen (vrouwen onderdrukking,homo haat,doden vanuit geloof overweging) niet toe te laten in onze samenleving die juist heel erg botst met deze vorm van denken.

Wilders word nu zelfs belemmert in zijn werk om zijn punten duidelijk te maken.

Geen vrije mening is haat saaien.
Het is niet voor niks dat een groot deel van de bevolking de woorden van Wilders wel accepteren.
Het is wat een groot deel van het volk zelf ook wil zeggen maar moet uitkijken om niet met een mes in je lijf te eindigen zoals bij Theo van Gogh gebeurde.
Zolang de mening onderdrukt blijft zal er van binnen een haat onstaan die ooit hoe dan ook eruit zal moeten.
OOK wat betreft de Moslims die ook een mening hebben...ook deze hebben recht die mening te verkondigen.
Maar juist deze mening vaak verkondigt door de Imams haat zaaiend is tegen over onze bevolking zou juist daar de veroordelingen van een rechter moeten vallen en niet in onze eigen politiek.

Haat zaaien vind ik iets anders dan een mening verkondigen.
Mensen kunnen zelf denken en de keuze maken of ze die mening delen.
Aanzetten om anderen te doden,te mishandellen of te onderdrukken vanuit een geloof valt volgens mij onder haat zaaien en past niet thuis in de Nederlandse samenleving.

Tags: Fitna, Wilders, meningsuiting, vrijheid

Weergaven: 38

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

p.s. Weet je dat hoofdletters in schrijftaal op internet SCHREEUWEN is?

Ik denk dat witte mensen niet meer of minder dan gekleurde mensen zijn....je hebt deze week zeker niet die reportage op tv gezien hoe Hollandse mensen in Afrika tor slaven maakten en over de hele wereld versleepten om ergens in een van hun kolonieen als beesten te gaan werken! Witte mensen zijn zelf de oorzaak dat hier gekleurde mensen wonen, veel zijn de kinderen van vroegere slaven. Dus hebben zeker rechten in dit land! Nog steeds worden gekleurde mensen in Afrika door witte mensen als minderen behandeld voor hun eigen glorie, ook dat was vrijdag op tv te zien!

ton zei:
heeft niks met discrimineren te maken
zorg eerst dat in eigen land
voor eigen volk gezorgd wordt. (dit laat behoorlijk te wensen over)
en maak je dan dik om andere zaken..

en wat ik bedoel is als er 7 miljard gespendeerd aan immigratie beleid.
en dan nog moeten mensen in portieks slapen.(ook van onze zwervers slapen in portieks)

DAN DEUG HET HELE BELEID NIET
7 MILJARD.. NA DIE EEN KOMEN HEEEEEL VEEL NULLETJES..

ps VINDT DIT TROUWENS EEN HELE GOEIE VAN JE
de zelfde rechten en de zelfde plichten...
nee dat wist ik niet. (hoofd letters SCHREEUWEN )
op computer nivo weet ik weinig.
dus ik neem aan dat het zo is.
en zal er rekening mee houden want ik zie het nut niet in
om te schreeuwen.
ook niet als wij beide een andere mening hebben.
wij leven gelukkig in een vrij land.
met het recht op een eigen mening.
mia dircke is omdat er een faillisement was ontstaan in het toemalige
jekerzicht daar moeten weg gaan helaas.
nu helpt ze nog altijd jongeren met spulletjes en laat jongeren inderdaad
niet in de kou staan .

ton zei:
marjo le comte zei:
Tja...ik leef bijna m'n hele leven al op minder dan het minimum, maar ik ik wens niemand toe om op straat te moeten leven, van welk ras dan ook omdat ik minder dan van het minimum moet leven!

ton zei:
7 miljard
KOST DE IMMIGRATIE.

van niet westerse allochtonen.
als of het niks is..

en meer dan 1 miljoen mensen leven onder de armmoede grens ???????

zie teletekst blz 107 ned 1

ik heb de zelfde mening

er is dan toch iets goed mis als 7 miljard per uitgegeven wordt
en nog mensen op straat slapen.
ook ben ik van mening dat de mensen eens een keer naast hun deur moeten kijken.
wij hebben ook een opvang voor dakloze kinderen.
waar heel veel mensen zich niks van aan trekken.
behalve mia dircke die hen BUITEN dat tehuis opvangt.
helaas moest zij plaats maken (door een beleid die we alle kennen )

doch ze laat (die kinderen niet in de kou staan )
en helpt met spulletjes zoals inboedel als ze een kamertje gevonden hebben.
zelf heb ik al spullen gebracht waar ze heel blij mee waren..(zie kruisje )

Antwoorden op discussie

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden