Maastricht EU-region: Think Global, Act Local
Tags:
Permalink Antwoord van John van Kooten op 16 December 2010 op 13.43 Wim zei:
men kan nu al niet de straatdrugs onder controle krijgen laat staan als de coffieshops gesloten worden
en de coffeeshops betalen nu ook al omzetbelasting John (fiscaal bandje) dus niks nieuws :-))))
Mijn reactie hierop:
Coffeeshop betalen belasting over de inkomsten van de hoeveelheid die ze mogen verkopen. In de praktijk ligt dit anders en wordt er veel meer verkocht dan volgens de regels mag! Dit laatste is algemeen bekend en zit momenteel ook in de gedoogsfeer.
Voledigheidhalve dient hier vermeld te worden dat "omzetbelasting" iets totaal anders is dan "accijns".
Permalink Antwoord van ton op 16 December 2010 op 13.50 wordt een mooie bijverdienste voor sommige inwoners
het invoeren van de pasjes
binnen kopen /buiten verkopen aan buitenlanders.
Permalink Antwoord van ton op 16 December 2010 op 16.58 wat ik wel knap vindt is dat de nieuwe burgemeester zo snel door heeft dat onze stad bestuurt
wordt door diverse onderkoningtjes
en meelopers..
sjappo..
Permalink Antwoord van John van Kooten op 16 December 2010 op 18.53
Permalink Antwoord van John van Kooten op 16 December 2010 op 18.55
Permalink Antwoord van Hartje stad- Belvedere op 9 Januari 2011 op 14.38 Vandaag een ingezonden brief in de ster mbt coffeeshop gebeuren.
Pasjes werken niet.
Coffeeshop wordt vergeleken met Media markt
Men moet de harddrugs aanpakken vlgs de briefschrijver.
Ik ben het er allemaal niet mee eens met wat die schrijft.
Pasjes werken niet nou het is idd niet het ideaal sluiten is het ideaal, daarna spreiding aan stadsranden en daarna de pasjes er moet toch IETS gebeuren. Het houd in iedergeval de buitenlanders tegen waarop de shops draaien. Maastricht is een mooie stad bourgondisch maar het lijkt meer op het wietparadijs voor de Belgen Duitsers en Franssen, dus als de andere opties niet mogenlijk zijn dan toch maar de pasjes. Hopende dat het idd verschuift net zoals bij andere steden waar het gesloten wordt. Hard optreden tegen runners maar denk dat er op voorhand toch veel mensen weg zullen blijven als ze er niet meer inkomen en idd de straathandel zal wat toenemen maar ook weer afnemen na hardhandig optreden.
Het vergelijk met de Media markt waar ook veel mensen op afkomen vind ik helemaal onzin. Media markt ligt niet in een woonwijk en het is niet waar dat heel Belgie Duitsland en de Fransen massaal naar onze media markt komen. Ook heeft men weinig overlast van de Media markt daar die toch niet in een massaal bevolkt gebied ligt.
Het idee van de hard drugs, de buitenlanders komen hier voor wiet en juist deze buitenlanders worden continu benaderd voor harddrugs dus denk wel degelijk dat buitenlands coffeeshop publiek runners aan trekt want ze volgen allemaal de buitenlandse kentekens en niet de nederlandse! Als men eenmaal weet waar je de zooi krijgt is er geen houden meer aan. Dus ik vond en vind dat coffeeshops wel degelijk hard drugs aantrekken heb het zelf gemerkt toen ik nog in de stad woonde en veelvuldig gebruikt maakte van de kleine gracht. Massaaal runners hier die je andere zooi slijten omdat juist de buitenlanders naar de coffeeshop gaan.
Permalink Antwoord van ton op 9 Januari 2011 op 16.11 zelfs het hoge water houd hen niet tegen
speciale loopbruggen aan gelegt. op het bat
want het gaat om heel veel geld..
Permalink Antwoord van Hartje stad- Belvedere op 9 Januari 2011 op 16.12 zelfs het hoge water houd hen niet tegen
speciale loopbruggen aan gelegt. op het bat
want het gaat om heel veel geld..
Permalink Antwoord van John van Kooten op 9 Januari 2011 op 16.37 Pasjes werken niet?
Waar halen ze de wijsheid vandaag? Waar zijn deze uitspraken op gebaseerd? Ik weet niet of pasjes niet werken.........daarvoor zou je het pasjessysteen eerst moeten uitwerken en vervolgens landelijk moeten invoeren en dan tot slot de werkzaamheid of niet werkzaamheid er van moeten onderzoeken.
In de hele politieke drugsdiscussie worden er maar lukraak met kreten gesmeten, jammer genoeg zijn deze kreten vaak niet onderbouwd door wetenschap. Het feit dat softdrugs leiden naar het gebruik van harddrugs is ook zo punt dat wetenschappelijk niet (of wellicht nog niet) te onderbouwen is. Zo lijkt het me uiterst merkwaardig dat Fransen in Nederland harddrugs komen kopen. Dit temeer, daar te bedenken valt, dat deze harddrugs hoogst waarschijnlijk massaal via de grote Franse havens Europa binnen gekomen zijn.
Kortom...er is nog een hoop dat met betrekking tot drugs onzocht kan of moet worden vooraleer men hierover gefundeerd "harde" uitspraken kan doen.
Permalink Antwoord van Hartje stad- Belvedere op 9 Januari 2011 op 16.41 Pasjes werken niet?
Waar halen ze de wijsheid vandaag? Waar zijn deze uitspraken op gebaseerd? Ik weet niet of pasjes niet werken.........daarvoor zou je het pasjessysteen eerst moeten uitwerken en vervolgens landelijk moeten invoeren en dan tot slot de werkzaamheid of niet werkzaamheid er van moeten onderzoeken.
In de hele politieke drugsdiscussie worden er maar lukraak met kreten gesmeten, jammer genoeg zijn deze kreten vaak niet onderbouwd door wetenschap. Het feit dat softdrugs leiden naar het gebruik van harddrugs is ook zo punt dat wetenschappelijk niet (of wellicht nog niet) te onderbouwen is. Zo lijkt het me uiterst merkwaardig dat Fransen in Nederland harddrugs komen kopen. Dit temeer, daar te bedenken valt, dat deze harddrugs hoogst waarschijnlijk massaal via de grote Franse havens Europa binnen gekomen zijn.
Kortom...er is nog een hoop dat met betrekking tot drugs onzocht kan of moet worden vooraleer men hierover gefundeerd "harde" uitspraken kan doen.
Permalink Antwoord van John van Kooten op 9 Januari 2011 op 17.58 De Nederlandse drugsmarkt is uniek en de daarbij behorende drugsproblematiek ook!
Drugsrunners zijn te vergelijken met zoiets als "tussenhandel' zou er geen handel zijn dan waren er ook geen runners. In feite zijn in Nederland voor softdrugs geen runners nodig. Dit omdat de coffeshops hier duidelijk herkenbaar en vindbaar zijn. Omdat er in Nederland een legalisatie van softdrugs heeft plaats gevonden kunnen runners zich (hier en nu) veel duidelijker en opvallender manifesteren.
In het buitenland op de "route du soleil" en ander autowegen zul je ook zeker geen drugsrunners tegenkomen. In het buitenland speelt zich de drugsverkoop helemaal in de schemerzone af, daar is de drugshandel streng verboden, De eventuele drugskoopcontacten worden daar gelegd via de "runners" die je naar de (verborgen) verkoopplaats brengen. Deze verkoopplaatsen zijn daar dan ook evenmin vaste adressen.
In het buitenland geen runners?............. Loop maar eens door het oude-havengebied van bijvoorbeeld Marseille!!!
< Haven Marseille
Overlast van straatverkoop bij coffeeshops?........Het kan inderdaad zo zijn dat de coffeeshops een aanzuigende werking hebben op "Pushers" deze kunnen een potentiele markt zien voor afzet van harddrugs aan de "coffeeshopbezoekers".
The Pusher (Steppenwolf) http://www.youtube.com/watch?v=rpoEmlxUPeQ
Hartje stad- Belvedere zei:
waarom komen de runners wel massaal op buitenlanders af die hier met de auto rijden en hebben wij daar geen last van in duitsland belgie of frankrijk als we daar rijden?
Permalink Antwoord van John van Kooten op 9 Januari 2011 op 18.07 Addendum
Wellicht is het feit dat de drugshandel (en bezit) in het buitenland strafbaar is de oorzaak dat er daar minder zichtbare overlast is van bijvoorbeeld: runners, pushers en dealers. Iedereen in het drugscircuitje moet daar goed oppassen en mag vooral niet opvallen!
© 2013 Gemaakt door Mtricht.