Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

http://nos.nl/koningshuis/artikel/241135-maxima-start-initiatief-mu...

Op de dag dat ze veertig is geworden, heeft prinses Máxima het startsein gegeven voor een nieuw initiatief: Kinderen maken Muziek. De prinses deed dat tijdens de uitreiking van de Appeltjes van Oranje op Paleis Noordeinde in Den Haag.

Het idee voor Kinderen maken Muziek is afkomstig van Máxima zelf en heeft als doel zoveel mogelijk kinderen in Nederland in aanraking te laten komen met een muziekinstrument en samen muziek te laten maken. Ook de kinderen die daar anders niet de kans voor krijgen. Máxima heeft het idee samen met het Oranje Fonds en het Fonds voor Cultuurparticipatie uitgewerkt.

http://www.kinderenmakenmuziek.nl/

Al eerder heb ik deze website onder de aandacht gebracht en ik ben erg blij dat Maxima dit heeft opgepakt!

Dit forum is niet bestemd voor afbrekende kritiek, maar om mensen op een positieve manier te stimuleren kinderen te helpen.
En muziekvorming aan te leren.
Deelneming aan dit forum heeft daarom zijn eigen regels. Wie zich daar niet mee kan vereenzelvigen laat dit forum met rust.

Weergaven: 77

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

Ben het met je eens!

Maxima's lege gebaar heeft ons wel aangezet tot deze discussie. Ik hoop dat de discussie ook gelezen wordt en de mensen aanzet om hier eens over door te denken. Het gaat immers om belangrijke zaken.....de kinderen de toekomst!

John van Kooten zei:
Ben het met je eens!

Maxima's lege gebaar heeft ons wel aangezet tot deze discussie. Ik hoop dat de discussie ook gelezen wordt en de mensen aanzet om hier eens over door te denken. Het gaat immers om belangrijke zaken.....de kinderen de toekomst!

je bent gewoon bang om er over na te denken.
als je hoort en ziet wat er allemaal opgeheven wordt.
dat is de gek voor woorden.
je heb al diverse zaken aangehaald john
oa schoolmelk zwemmen enz enz.
buitendat wordt in onze gemeente op allerlij plekken
speel voorzieningen weg gehaald.
en niet te vergeten
projectjes die opgestart worden voor de toekomst ???
pak alleen al maar het projectje Q park
garage,s terugkopen in 2033 kosten ca 30 miljoen
is er een potje nee ......wie betaalt de rekening
JUIST de jeugd wat die heeft de toekomst (wat voor toekomst )

Hé Ton niet zo negatief,
Wij knokken toch voor de toekomst van de jeugd (ook al wordt ons dat door hun niet altijd in dank afgenomen.
Tja en als het moet dan gaan we weer de straat op.........juist als toen!
Op een oude viool moet je het leren

Mijn viool heeft een ziel. In de achterkant, waarop prachtige bloemen staan afgebeeld, is een datum gegraveerd: september 1905. Wie die datum erin gekerfd heeft, weet ik niet. Toen ik de viool op mijn twaalfde van mijn opa kreeg, die hem op zijn beurt weer van zijn vader geërfd had (die erop speelde voor zijn klas met kinderen, zoals schoolmeesters in die tijd nog deden), bedacht ik er de prachtigste verhalen over.

Hij had bij mij een goed leven: in het schoolorkest van mijn middelbare school - waar 450 jongeren van 12 tot en met 18 elke zaterdagochtend de sterren van de hemel speelden, kater of niet - speelde ik zes jaar lang mee met een hartverscheurende Kol Nidrei, een opzwepende Fledermaus, een emotionele Ases Tod, een enthousiasmerende Aida en ga zo maar door. Als ik zijn kist open doe en heel stil ben hoor ik de noten nog in zijn binnenste vibreren. En ben ik nog iets stiller, hoor ik mijn overgrootvader meefluiten.

Mijn viool heeft een ziel. En dat maakt hem mooier dan welke nieuwe viool ook. Dus blijft hij in de kast tot mijn kinderen of kleinkinderen of achterkleinkinderen willen gaan spelen. Als ze hem dan uit de kist halen, zullen ze de achterkant strelen, de datum vinden en fantaseren over al die handen die hem eerder beroerden. En dat is in geen geld uit te drukken.

Tynke Hiemstra, projectleider Muziek telt!

https://www.facebook.com/muziektelt
ps lees het forumonderwerp eerst alvorens dit forum te gebruiken!!

marjo le comte zei:
Met dit ben ik het met je eens, John.

Het is aan mensen als ons om dit de verantwoordelijke mensen dat onder hun aandacht te brengen.
Tenminste dat is wat ik doe en zal blijven doen zolang ik er ben......

Antwoorden op discussie

RSS

Volg Mtricht

© 2013   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden