Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Dag allemaal,
ik heb een verzoek aan de forumleden om eens in hun kennissenkring te informeren of zij iemand weten die op zoek is naar een hond als maatje.
Ik heb twee Jack Russels, die niet meer samen door een deur kunnen.
Lief tegen mensen, maar beide dames zien elkaar niet meer zitten.

Het gaat om Lizzy,een klein 8 jarig teefje.
Lizzy zoekt een eenzaam mens die zij gezelschap kan bieden.
Zij vind het heerlijk om samen met iemand binnen te zitten en in bed te liggen.
Zij heeft haar eerste drie levensjaren bij een zieke vrouw op bed gelegen en voor haar letterlijk "zustertje" gespeeld. Zij bind zich heel erg aan een persoon. Ook als je ziek bent merk je direct dat ze boven op je kruipt en met het hoofd tegen je nek gaat liggen. (heel opmerkelijk is dat)

Nadeel van Lizzy, ja dat is er ook, zij heeft het niet met andere honden (en ook katten) die in of rond haar huis verblijven. ZIj is de baas en beschermer van haar baasje en laat dat ook dominant zien.

Lizzy is geheel gezond, gesterilliseert en volledig zindelijk.
Elk jaar bij de dokter alle spuiten, wat ook in haar paspoort staat vermeld.
Lizzy is een huishond en voelt zich daar ook het meeste thuis.
Ideaal voor een ouder iemand die gezelschap zoekt.
Lizzy hoeft niet uitgelaten te worden, een kleine tuin of terras achterom is voldoende on haar ... te doen.

Lizzy mag gratis weg, mits er goede bedoelingen achter zijn.
In Lizzy's koffer zitten alle benodigde accessoires voor thuis inclusief een grote afsluitbare bench.

Wij hopen voor haar een nieuw tehuis te vinden, zodat beide honden weer rustig verder door het leven kunnen.

Willen jullie voor mij uikijken naar iemand die eenzaam is?

Kenneth Tan
Brusselseweg 267
Maastricht
0654951488

Weergaven: 25

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

Mensen, allemaal hartelijk bedank voor jullie hulp, maar ook met het meeleven.
Ik ben zeer gehecht aan deze hond, maar thuis zijn nu twee kampen. Een hond slaap en woont nu op de 1e etage, waar ze het super naar der zin heeft, de ander onder in de woonkamer. De rust is wedergekeerd in huis.
Het kan echter geen permanente oplossing zijn zo. Maar we houden het zo wel een tijdje uit tot we ECHT een goed baasje hebben gevonden.
Lizzy gaat niet zomaar met iemand mee, er zal eerst een goede kennismaking en "sollicitatie gesprek" aan vooraf gaan.
Tot dan kunnen en willen we gewoon wachten.
Ik heb nog geen tijd gehad om een flyer te maken, werk al dagen (en nachten) buiten huis.
Maar ik zorg er zeker voor dat jullie een krijgen om uit te delen/op te hangen.
Ben nu in de voorbereidingen van het volksafscheid van Leers en zaterdag het benefiet voor de flatbrand.
Volgende week kan ik pas een flyer maken.

Koning en Wim, ik heb er ook vaak aan gedacht, aan dat moment dat ik afscheid van de meiden moet nemen.
Op deze manier afscheid nemen van Lizzy valt me minder zwaar, omdat ik weet dat zij een ander baasje gaat krijgen en haar leventje gewoon lekker door gaat.
He Kenneth, met Mika heb ik pas hetzelfde meegemaakt, dwz ik heb hem van iemand overgenomen die ook niet meer daar in huis kon zijn. Ze zijn altijd welkom om naar Mika te komen kijken. Het is een heel proces om een dier op leeftijd in een nieuw thuis te laten wennen, dus kijk naar iemand uit met veel geduld en feeling voor het karakter van je hond. En probeer het niet meteen los te laten.

Je poster hangt nog voor het raam, groetjes Marjo
Hoe is het met Lizzy, Kenneth? Heeft ze al een plekkie gevonden?
kenneth ,

kan lizzy echt niet met andere honden samen ?
ik heb man en 2 russels reu en teef , 8 jaar , alletwee bazig, ze brommen wat tegen elkaar maar zijn wel gewend aan andere honden., eentje is ook een lekkere knuffel die t liefst lekker op de bank ligt met manlief.

misschien, als t echt niet anders kan ,na kennismaking\logeerpartij wil lizzy t hier proberen ?
want t lijkt me een reuze lieve hond en ik moet er niet aan denken dat zo n lieveling in een asiel terecht komt.

groetjes va billieke
We komen net weer terug van de dierenarts.
Het was twee maanden rustig geweest, maar vorige week hadden ze zich weer kort in de haren.
Lizzy is de geen van de twee die begon, maar Lilo het nadere teefje is inmiddels de sterkere.
Lizzy had weer een flinke ontsteking opgelopen, dikke nek, dik oog, nu 70 euro armer en een spuitje, antibiotica en pijnstillers later is ze weer de oude.

En de twee krenten liggen weer samen op de bank......

Wij willen ook niet dat ze in een asiel terecht komt, maar samen gaat gewoon niet.
Je bent altijd welkom om eens te komen kijken naar Lizzy. Dat is volgens mij de eerste stap om te zien of Lizzy iets voor je is.

06-54951488

Kenneth
zal rond gaan vragen er moet toch ergens n baasje zijn voor dit schatje? gr va billieke

Kenneth Tan zei:
We komen net weer terug van de dierenarts.
Het was twee maanden rustig geweest, maar vorige week hadden ze zich weer kort in de haren.
Lizzy is de geen van de twee die begon, maar Lilo het nadere teefje is inmiddels de sterkere.
Lizzy had weer een flinke ontsteking opgelopen, dikke nek, dik oog, nu 70 euro armer en een spuitje, antibiotica en pijnstillers later is ze weer de oude.

En de twee krenten liggen weer samen op de bank......

Wij willen ook niet dat ze in een asiel terecht komt, maar samen gaat gewoon niet.
Je bent altijd welkom om eens te komen kijken naar Lizzy. Dat is volgens mij de eerste stap om te zien of Lizzy iets voor je is.

06-54951488

Kenneth
Beste vrienden,

allemaal bedankt voor het zoeken naar een maatje voor Lizzy.
Het is ons deze week gelukt om haar te herplaatsen.
Een man in de WAO met rugletsel, heeft haar als maatje geadopteerd. Hier uit Maastricht, dus wij zullen haar nog wel eens terugzien.
Lizzy heb ik vanmorgen verhuisd naar haar nieuwe stekje. Ik heb niet te lang gewacht ne heb haar snel alleen achtergelaten.
Haar kennende zit ze nu naar haar maatje te kijken hoe hij aan het knutselen s.

Eind goed, al goed, het is wel ff wennen thuis, nu ze er niet meer is.

Kenneth
Kenneth Tan zei:
Beste vrienden,

Een man in de WAO met rugletsel, heeft haar als maatje geadopteerd. Hier uit Maastricht, dus wij zullen haar nog wel eens terugzien.
Lizzy heb ik vanmorgen verhuisd naar haar nieuwe stekje. Ik heb niet te lang gewacht ne heb haar snel alleen achtergelaten.

Kenneth

ik wens je veel sterkte kenneth

het zal de eerste tijd moeilijk zijn doch je weet dat het beter is voor het hondje..
zelf hebben we op een jaar tijd onze twee hondjes moeten afgeven.
gelukkig hadden zei een goede leeftijd
het vrouwtje is dik 16 jaar geworden en het mannetje 17,5 jaar

ondanks dat het valt niet mee.
doch alleen mensen die zelf dieren hebben weten dat.

van andere krijg je het stomme antwoord
och dan pak je toch een nieuwe
alsof het een wegwerp product is
groet ton...
heerlijk, ben blij voor Lizzy,
sterkte toch voor jou , zal niet makkelijk zijn.
gr va billieke

Kenneth Tan zei:
Beste vrienden,

Kenneth
He Kenneth, gefeliciteerd!!! Fijn dat het alsnog gelukt is. Had de flyer nog hangen voor het keukenraam.....

Kenneth Tan zei:
Beste vrienden,

Kenneth
zal de eerste tijd wel vreemd en wennen zijn
en denken he waar is en blijft Lizzy toch en dan denk je oepsss juist
maar je weet dat Lizzy op een goede plaats is
maar toch wens ik je veel sterkte toe Kenneth want het
gemis zal toch wel ff door werken
sterkte

Kenneth Tan zei:
Beste vrienden,

Kenneth

Antwoorden op discussie

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden