Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Dag allemaal,
ik heb een verzoek aan de forumleden om eens in hun kennissenkring te informeren of zij iemand weten die op zoek is naar een hond als maatje.
Ik heb twee Jack Russels, die niet meer samen door een deur kunnen.
Lief tegen mensen, maar beide dames zien elkaar niet meer zitten.

Het gaat om Lizzy,een klein 8 jarig teefje.
Lizzy zoekt een eenzaam mens die zij gezelschap kan bieden.
Zij vind het heerlijk om samen met iemand binnen te zitten en in bed te liggen.
Zij heeft haar eerste drie levensjaren bij een zieke vrouw op bed gelegen en voor haar letterlijk "zustertje" gespeeld. Zij bind zich heel erg aan een persoon. Ook als je ziek bent merk je direct dat ze boven op je kruipt en met het hoofd tegen je nek gaat liggen. (heel opmerkelijk is dat)

Nadeel van Lizzy, ja dat is er ook, zij heeft het niet met andere honden (en ook katten) die in of rond haar huis verblijven. ZIj is de baas en beschermer van haar baasje en laat dat ook dominant zien.

Lizzy is geheel gezond, gesterilliseert en volledig zindelijk.
Elk jaar bij de dokter alle spuiten, wat ook in haar paspoort staat vermeld.
Lizzy is een huishond en voelt zich daar ook het meeste thuis.
Ideaal voor een ouder iemand die gezelschap zoekt.
Lizzy hoeft niet uitgelaten te worden, een kleine tuin of terras achterom is voldoende on haar ... te doen.

Lizzy mag gratis weg, mits er goede bedoelingen achter zijn.
In Lizzy's koffer zitten alle benodigde accessoires voor thuis inclusief een grote afsluitbare bench.

Wij hopen voor haar een nieuw tehuis te vinden, zodat beide honden weer rustig verder door het leven kunnen.

Willen jullie voor mij uikijken naar iemand die eenzaam is?

Kenneth Tan
Brusselseweg 267
Maastricht
0654951488

Weergaven: 25

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

Ik zal dit ff uitprinten Kenneth, veel mensen hebben hier geen pc, maar hier wonen veel oluderen in dit blok, dus wie weet.
Marjo,
op zo'n bericht had ik gehoopt.
Indien gewenst wil ik Lizzy ook wel even op proef op visite laten komen (mogelijk een nachtje of zo blijven slapen om even te wennen en testen)
Dank je wel voor je moeite.

Kenneth

marjo le comte zei:
Ik zal dit ff uitprinten Kenneth, veel mensen hebben hier geen pc, maar hier wonen veel oluderen in dit blok, dus wie weet.
Ik heb het voor m'n keukenraam gehangen, kan iedereen het lezen.

Kenneth Tan zei:
Marjo,
op zo'n bericht had ik gehoopt.
Indien gewenst wil ik Lizzy ook wel even op proef op visite laten komen (mogelijk een nachtje of zo blijven slapen om even te wennen en testen)
Dank je wel voor je moeite.

Kenneth

marjo le comte zei:
Ik vind het geweldig van je Marjo.
Momenteel zitten we in een diep dal als het gaat over onze beide honden.
We hebben ze allebij heel erg lief, maar we moeten ze splitsen.
Dan moet je keuzes maken.
De ene hond is van mijn vrouw, Lizzy is van mij. Keuze was zwaar, maar Lizzy is het best plaatsbaar als maatje voor eenzame mensen.
Ik hoop dat zich de komende tijd iemand meld, dan gaan we kijken of het goed komt.
Ik heb inmiddels ook een rondje in ternet voor je gedaan, ik weet wat het is, ik heb een paar maanden geleden een Siamees van iemand overgenomen. Die zat elk weekend alleen en in de week mewt 2 drukke honden. Ik had al 3 poezels, dus voordat dat aan elkaar gewend is duurt ook weer een tijdje ben ik bang. Voor m'n woningbrand van 10 jaar geleden had ik ook een Jack Russell, Tara. Hij is verbrand toen, doet nog steeds veel pijn.
Helaas kan ikzelf Lizzy niet in huis nemen, i.v.m de katten, anders had ik het graag gedaan. Maar ik hoop haar zo ook te mogen helpen.

Kenneth Tan zei:
Ik vind het geweldig van je Marjo.
Momenteel zitten we in een diep dal als het gaat over onze beide honden.
We hebben ze allebij heel erg lief, maar we moeten ze splitsen.
Dan moet je keuzes maken.
De ene hond is van mijn vrouw, Lizzy is van mij. Keuze was zwaar, maar Lizzy is het best plaatsbaar als maatje voor eenzame mensen.
Ik hoop dat zich de komende tijd iemand meld, dan gaan we kijken of het goed komt.
ik zal ook eens rond kijken Kenneth
heb zelf een labador en ik kan mij voorstellen
dat dit een zeer moeilijke beslissing is geweest voor jou om Lizzy
tegaan onder brengen bij nieuw baasje .

ps: laat ook even weten als het gelukt is .
Dank je wel Wim,
fijn dat jullie op dit forum meekijken voor mij.
Al ben ik geen regelmatige bezoeker hier, ik waarder het enorm!
Ik blijf de hoop houden dat er een eenzaam iemand te vinden is voor deze lieve hond.

p.s. had ik verteld dat zij heeeeeel erg goed is in het pakken van muizen in huis????

Hier is een link waar mijn beide honden erop staan.
Lilo, dat is de andere, blijft bij ons, omdat deze ook blaasstenen heeft en dus meer zorg moet krijgen in de toekomst.

Onze twee meiden
hallo kenneth hier een berichtje ik werk in een buurtsuper hebben plek waar ik dit bericht kan ophangen ik wens je verder succes ermee groetje may
May, ik zou dat heel fijn vinden.
Ik ga vanavond een flyer maken, die jullie kunnen iutprinten, zodat je die kunt ophangen.
Dank je wel allemaal!

may zei:
hallo kenneth hier een berichtje ik werk in een buurtsuper hebben plek waar ik dit bericht kan ophangen ik wens je verder succes ermee groetje may
hallo kenneth

laat haar in de buurtkrantjes van de wijken plaatsen die worden veel gelezen en vertel inderdaad eerlijk je verhaal
er zijn dan genoeg mensen die haar zouden willen hebben
ik heb 2 kinderen en pas mijn hond afgegeven maar ik kan niet meer tegen het verlies mijn maatje temoeten afgeven
dat doet erg veel pijn anders had ik haar wel gepakt maar hier heb je nu niks aan ik zal het artikel laten plaatsen in het buurtnuits van limmel als je het goed vind
koning zei:
hallo kenneth

laat haar in de buurtkrantjes van de wijken plaatsen die worden veel gelezen en vertel inderdaad eerlijk je verhaal
er zijn dan genoeg mensen die haar zouden willen hebben
ik heb 2 kinderen en pas mijn hond afgegeven maar ik kan niet meer tegen het verlies mijn maatje temoeten afgeven
dat doet erg veel pijn anders had ik haar wel gepakt maar hier heb je nu niks aan ik zal het artikel laten plaatsen in het buurtnuits van limmel als je het goed vind

klopt meid
we hebben op een jaar tijd onze 2 hondjes moeten afgegeven
de rekel was 17,5 jaar en het teef-je 16,4 jaar
dat doet pijn .
doch alleen mensen die zelf dieren hebben begrijpen dat.
van andere krijg je van die stomme opmerkingen
och dan pak je toch een nieuwe
ALS OF het een wegwerp product is. .
het verdriet is enorm
we hebben een "boomer" bijna 19 jaar gehad
je weet er komt een dag maar als die dag er is en de tijd erna is zeer pijnelijk
en hele tijd erna als je bv iets uit een bepaalde kast gaat pakken kijk je nog om omdat je op dat
moment het getippel geluid verwacht .
ik heb ook gezegd dit nooit meer .
maar we hebben het een half jaar vol gehouden omdat het "testil" in huis was
je besefte plots dat je veel minder buiten was .
en hebben naar veel gesprekken besloten toch maar weer een kameraad aan teschaffen(labador)
en deze verblijft nu ook alweer zo kleine 4 jaar onder ons .
en ben blij dat we het gedaan hebben maar in je achterhoofd weet je dat ooit die dag er weer komt (helaas)
en ja pijnelijk, verdriet en een stilte in huis als je binnen komt .
het is toch een gezinslid die je kwijt raakt .

Antwoorden op discussie

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden