Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

maastricht studentenstad ?

hoe denken met name
de inwoners van maastricht over Maastricht als studenten stad. Dit naar aanleiding van kranten artikels.

Weergaven: 71

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

De wereld is bokkig, maar alles heeft zowel positieve als negatieve kanten... zei Marjo

geheel mee eens met deze uitspraak
alleen velen ( willen alleen ) zien alleen het negatieven van iets
en het positieven willen ze vaak verbloemen .

ps: en dit is nu niet haantjes gedrag bedoelt
maar ton waarom schreef je dan laatst dat je het vertaal knopje engels - nederlands
had gevonden :-)))
Waarschijnlijk probeerden ze te verhinderen dat je ging spreken op de typische Eury manier. Heel hard schreeuwen dat iedereen alles verkeerd doet, zodat niemand van de echt geinteresseerden het college meer kan volgen. Ik had jou ook tegen gehouden.

Eury zei:
Marmaas in de bocht:
"Typische Eury mening weer..."

Lieve Marmaas,
Ik hoef vanuit mijn voordeur de straat maar over te steken om in het hoofdgebouw van "Maastricht University" te komen, maar helaas heb ik daar een lokaalverbod door het optreden en toedoen van twee volledig corrupte professoren die mij het spreken belemmerden tijdens een college van Jan Pronk
.

Vervolgens ben ik als reactie daarop maar zelf een universiteitje begonnen: Vrije Universiteit Limburg, waar ik dagelijks kom en vele interessante mensen ontmoet. Proost!
www.x.VU/Limburg

.

Eury zei:
Ton, het komt erop neer dat Europa de Amerikaanse droom (vuile energie) betaalt:

Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituallity."

Natuurlijk Ton, (vrij vertaald:)
"Kijk waar we mee bezig zijn. Alles werkt ondersteboven. Doktoren vernietigen onze gezondheid, advocaten verzuimen het recht, universiteiten verbergen kennis, regeringen verpletteren de vrijheid, de massa-media doen aan informatieterreur en religie vernietigt creativiteit en denkkracht."

mijn dank eury
die vraag was ook aan jouw gericht..
vrijdag krijg ik een nieuwe computer
dan ben ik van dit oude kreng verlost.
DIT IS PURE DISCRIMINASIE EN RECHTS ONGELIJKHEID

het mag dan wel zo mooi staan dat de bewoners 3,62 euro betalen per maand

WAT er niet bijstaat is dat hun kinderen en bezoekers 1,40 euro PER UUR MOETEN BETALEN.

en dit geen oplossing is doordat de studenten dan die plaatsen innemen

maar het mag over duidelijk zijn wie in maastricht
aan de touwtjes trek ......
Tja.. "Studenten".................Maar wie zijn dat eigenlijk?

Ik vrees dat dat weer niet voor alle studenten is.............het zal wel en privilege worden voor de RUL.

De definitie van studenten:
Een student (van Latijnse studens= "strevend (naar), zich interesserend (voor), moeite doende (voor)") is iemand die een studie volgt in het hoger onderwijs, dat wil zeggen aan een universiteit, het HBO (Nederland), een hogeschool (België) of een college (Verenigde Staten ).

Dus niet alleen de studenten van onze universiteit maar ook alle studenten die in Maasticht een HBO opleiding volgen. Als deze "studenten allemaal parkeerfaciliteiten krijgen dan kunnen de bewoners van Maastricht ergens tussen Itteren en Borgharen hun auto gaan parkeren!

Tja en de "studenten" aan de universiteit van Eury.......piesen die weer naast het potje?
John van Kooten zei:
Tja.. "Studenten".................Maar wie zijn dat eigenlijk?

Ik vrees dat dat weer niet voor alle studenten is.............het zal wel en privilege worden voor de RUL.

De definitie van studenten:
Een student (van Latijnse studens= "strevend (naar), zich interesserend (voor), moeite doende (voor)") is iemand die een studie volgt in het hoger onderwijs, dat wil zeggen aan een universiteit, het HBO (Nederland), een hogeschool (België) of een college (Verenigde Staten ).

Dus niet alleen de studenten van onze universiteit maar ook alle studenten die in Maasticht een HBO opleiding volgen. Als deze "studenten allemaal parkeerfaciliteiten krijgen dan kunnen de bewoners van Maastricht ergens tussen Itteren en Borgharen hun auto gaan parkeren!

Tja en de "studenten" aan de universiteit van Eury.......piesen die weer naast het potje?

wat het ook moge zijn john
het is pure discriminatie als buitenland-er mag je voor 5 euro parkeren PER MAAND
en je mag het ook nog delen met 4 andere dan betaal je 1,25 per maand.
ga ik er parkeren dan betaal ik 1,40 per uur..

dan het recht ongelijkheid.
vorig jaar kregen wij bericht dat onze vergunning van af 1 jan 2010
auto gebonden was.(261 euro per jaar )
dat hield dus in dat ik mijn kinderen als ik afwezig was(oa vak)
de kaart niet kon geven.
zei konden dan 2,60 per uur neer dokken

als die maatregel nu zoden aan de dijk zette had ik er nog vrede mee
maar nu worden de plaatsen ingenomen door studenten
de bewoners betalen 3,62 per maand
hun kinderen of vicite 1,40 per uur
en kunnen elders een plaatsje zoeken.
maastricht en de uni legt de bal bij de bewoners
en de werkelijke oplossing is er niet.

elk groot bedrijf in maastricht heeft op eigen terrein voor hun personeel parkeer ruimte
behalve de uni en gemeente die lossen het op over de ruggen van de bewoners van de stad..
Het zou pure discriminatie zijn (en dus strafbaar) als het alleen zou gelden voor "buitenlandse studenten" of voor een "bepaalde groep" studenten. Als het voor ALLE studenten geld dan kunnen we niet over discriminatie spreken. Het is dan een faciliteit voor een bepaalde "doelgroep" zoals er ook doelgroepen zijn als: de jeugd, de ouderen, de gehandicapten enz.

Als het alle studenten betreft is het (snode) plan niet of nauwelijks uitvoerbaar. Er zijn immers heel veel hogere opleidingsinstituten in Maastricht. Dan zijn er nauwelijks nog parkeerplaatsen voor de Maastrichtenaren en zeker geen (parkeer)plaats voor de kooptoeristen die veel geld in Maastricht achter laten.

Het hele "plan" zal wel weer zo een kreet zijn ...............in kreten uitslaken zijn ze goed, onze bestuurders, het is aleen jammer dat het hun aan daadkracht en realiteitszin ontbreekt.
John van Kooten zei:
Het zou pure discriminatie zijn als het alleen zou gelden voor "buitenlandse studenten" of voor een "bepaalde groep" studenten. Als het voor ALLE studenten geld dan kunnen we niet over discriminatie spreken. Het is dan een faciliteit voor een bepaalde "doelgroep" zoals er ook doelgroepen zijn als: de jeugd, de ouderen, de gehandicapten enz.

hallo john
ik heb er toch iets andere mening over
de bedoeling is de overlast op te lossen.
deze wordt namelijk niet opgelost maar aan ge-moedig.
dan een gegeven elke dag komen ca 20000a 30000 forensen naar maastricht.
oa voor te werken of studeren.
dit probleem van auto,s betreft ook belgen en nederlanders
wat van buiten maastricht komen.
WAT zijn de minder dan een student..
Nee, Ton.................We verschillen niet van mening!

Het hele "plan" is gewoon onzin. Buiten de forensen die in Maasticht werken (en zodoende deel uit maken van de Maastichtse economie) zijn er van oudsher de kooptoeristen. Deze waren er al lang voor dat er sprake was van een universiteit in Maastricht.

Vraag het aan alle Maastrichtse middenstanders en aan de grootwinkel-bedrijven ze zullen allen beamen dat de kooptoeristen de kurk zijn waar de Maastrichtse (stedelijke)economie op drijft.

John van Kooten zei:
Nee, Ton.................We verschillen niet van mening!

Het hele "plan" is gewoon onzin. Buiten de forensen die in Maasticht werken (en zodoende deel uit maken van de Maastichtse economie) zijn er van oudsher de kooptoeristen. Deze waren er al lang voor dat er sprake was van een universiteit in Maastricht.

Vraag het aan alle Maastrichtse middenstanders en aan de grootwinkel-bedrijven ze zullen allen beamen dat de kooptoeristen de kurk zijn waar de Maastrichtse (stedelijke)economie op drijft.

daar denkt onze gemeente ambtenaartjes schijnbaar anders over..

het kan natuurlijk ook zijn dat zij het beleid hier in maastricht niet maken..
en dat laatste zijn mijn vermoedens..
kijk maar om je heen wat hier in maastricht voor een bepaalt groepje mogelijk is.

wat wel goed draait zijn de studenten cafeetjes.
terwijl van de maastrichtse cafeetjes 55 zaken te koop staan

mijn brief is van red ingekort maar hij komt ruimschoots aan bod in onderstaand stuk

je merkt er anders weinig van
de studenten cafe,s puilen uit.
en aan nieuwe mini,s ook geen gebrek de ene nog nieuwer dan de andere.

Antwoorden op discussie

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden