Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Een topic over kunst en cultuur in Maastricht en de (Eur)regio.
Hier kunt u alles kwijt over kunst en cultuur in de ruimste zin van het woord

Weergaven: 209

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

Hallo john.
wat moet dan met de topic
De kunst van John van Kooten.
ton.

Ps met al de mooie foto,s van schilderijen
Expositie schilderijen van de Maastrichtse schilder Marc Rieu

Vanaf 30 oktober 2011 (11.30u) zijn de nieuwste schilderijen van Marc Rieu een maand lang te bezichtigen in Hotel De Wiemsel en Restaurant De Wanne te Ootmarsum; bij deze bent u van harte uitgenodigd om geheel vrijblijvend een kijkje te komen nemen. De kunstenaar is die dag zelf ook aanwezig om, indien gewenst, met u van gedachten te wisselen over zijn werken.

Voor meer informatie:
Hanneke Bruggink (www.brugginkautomakelaars.nl) T: 0541-296322
Marc Rieu (www.marcrieu.com) T: 062-6384111
Hotel De Wiemsel (www.wiemsel.nl) T: 0541-292155

ton zei:
Hallo john.
ton.

Hallo Ton,

Wat er mee moet, ik zou het niet weten dat is aan Marjo......wat mij betreft mag die topic blijven. Een oud Maastrichts spreekwoord zegt "Wie mier muziek, wie mier er gedans weurt" en over kunst en cultuur kan er niet genoeg geschreven worden.
.

John van Kooten zei:

ton zei:
Hallo john.
ton.

Hallo Ton,

Wat er mee moet, ik zou het niet weten dat is aan Marjo......wat mij betreft mag die topic blijven. Een oud Maastrichts spreekwoord zegt "Wie mier muziek, wie mier er gedans weurt" en over kunst en cultuur kan er niet genoeg geschreven worden.
.
Het is duidelijk wat Marjo wil .........alles al verwijderd .
Marjo moet als ze perse zo wilt een blog openen en geen forum onderwerp openen.
John succes met je nieuw forum over kunst.

Niet moeders mooiste maar toch
(die wat voor de schilderij staat )

P,s schilderij van een van de leerlingen van john.
Jammer dat Marjo zich zo gekwetst voelt..........dat is nimmer mijn bedoeling geweest. Ik ken de verhoudingen tussen Marc en Marjo niet en wil hier ook helemaal buiten blijven. Persoonlijk ken ik Marc goed, maar niet echt als hechte vriend. Marc doet, zoals veel kunstenaars, veel werk voor "goede doelen" en is o.a. aktief als ambasadeur voor de Stichting Kompas alwaar hij goed werk verricht. De stichting (waar ik ook aktief lid van ben) richt zich op gehandicaptem en chorisch zieken. De gezonde kunstenaars steunen en helpen in de stichting de gehandipte kunstenaars.

Ik heb het berichtje over Marc's expositie alleen geplaatst als "nieuwtje" voor wie daar belangstelling voor heeft.

Foto van Marc tijdens zijn afgelopen expositie in het theater aan het Vrijthof
Kunst in de regio (Aalbeek)

Naarjaarsexpositie 2011 in Galerie & Beeldentuin "Aalbekerhoeve"

Van 25 sept tot 30 oktober

Met werken - Schilderijen en brons plastieken van:
Maria Stams
Martine Stevens
Chantale Smeets
Paulette Snijders

Open elke zaterdag en zondag van 14.00 tot 18.00 uur en volgens afspraak (045-4059188)\
Aalbekerweg 85 6336 XW Aalbeek-Hulsberg

John van Kooten zei:
Kunst in de regio (Aalbeek)

Naarjaarsexpositie 2011 in Galerie & Beeldentuin "Aalbekerhoeve"

Van 25 sept tot 30 oktober

Met werken - Schilderijen en brons plastieken van:
Maria Stams
Martine Stevens
Chantale Smeets
Paulette Snijders

Open elke zaterdag en zondag van 14.00 tot 18.00 uur en volgens afspraak (045-4059188)\
Aalbekerweg 85 6336 XW Aalbeek-Hulsberg
mooi beeld

Uitnodiging

Exposite Leeuwenborgh Opleidingen

"Door het oog van de leeuw"
Maandag 21 november en dinsdag 22 novemrber

Met vele kunstewerken van leden van Stichting Kompas Nederland.

Mert over de expositie "Door het oog van de leeuw"

Van het lopende 2 jarige kunstproject "Kunst van het Kijken"presenteert Sitichting Kompas Nederland de grote overzichtstentoonstelling waar meer dan 25 kunstenaars aan deelnemen, die hun beste werken laten zien. Een unieke dwarsdoorsnee van werken van kunstenaars met en zonder beperking!

Expositie "Door het oog van de Leeuw"

maandag 21 en dinsdag 22 november tussen 16.00 en 20.00 uur in het futuristische gebouw van van de Leeuwenborgh Opliedingen gelegen aan de Sibemaweg 20 6224 DC te Maastricht

Een aantal kunstenaars laten hun werken gedurende 2 maanden in de gangen van het Leuwenborghgebouw hangen.

Het nieuwe "Jaarboek Kunstenaars" is uit.

Het nieuwe Jaarboek Kunstenaars 2012 is nu te koop. Het is een omvangrijk en smaakvol opgemaakt boek met de namen van meer dan 2.500 Nederlandse beeldend Kunstenaars en presentaties met foto’s van werken van circa 275 Nederlandse kunstenaars. Ook een overzicht van kunstenaars met verwijzingen naar galerieën die hen vertegenwoordigen, maakt deel uit van de inhoud.

Het boek telt circa 400 pagina’s, heeft een ‘hard cover’ en is, naast een plezier om in te lezen en te kijken, ook een praktisch naslagboek en referentie met autoriteit

Antwoorden op discussie

RSS

Volg Mtricht

© 2013   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden