Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

Denk mee over de vernieuwde mtricht.com,de site,de persoonlijke pagina's en e.v.t. problemen....

Een van de problemen is de tweetaligheid... Persoonlijk spreek ik goed Engels maar blijkbaar ben ik nu een vrouw geworden volgens mijn profiel... Ook moet ik hem regelmatig omzetten naar Nederlands maar valt mijn net geplaatste tekst weg!?...
Een ander probleem is dat ik een vriend vriendinnen verzoek niet kan honoreren of beter nog eerst een vraag kan stellen dat kon voorheen wel... Dit vind ik belangrijk i.v.m. wannabe vriend/vriendin verzoeken Wil gewoon weten waarom iemand mijn vriend of vriendin wil zijn Dat moet kunnen lijkt mij!?...Of hoe deze of gene mij kent... Gewoon basis dingen Zo kreeg ik net een verzoek van een zekere W met een vraag en een verzoek maar kon nergens een reactie kwijt aan zijn of haar adres op zijn /haar profiel... waardoor ik z'n verzoek op zoek naar mogelijkheden weggedrukt heb maar als hij wil kan hij me mailen Wat is er Verder voor een probleem Persoonlijk het weg vallen van de muziek maar Ron schreef me dat de bestaande muziek zou blijven,vond het vreemd dat alles nu weggevallen was en zou er naar kijken maar zei dat er niks nieuws bij kan omdat die vorm onbetaalbaar is Persoonlijk vind ik dit erg jammer De muziek was veel werk en ieders visitekaartje naar zijn /haar pers. pagina/profiel maar ziet er blijkbaar naar uit dat dat terugplaatsen n.a.w. dus ook niet meer kan Jammer van het vele werk dat zomaar zonder meer weg is gevallen zonder mogelijkheid van een back up Natuurlijk valt dat onder ieders eigen verantwoordelijkheid Toch jammer dat we niets hebben kunnen doen Kan me niet voorstellen dat we niks kunnen doen maar dat terzijde Ben zelf persoonlijk bereid voor die mogelijkheid iets te betalen Bij allerlei sites heb je zo'n plus mogelijkheid tegenwoordig (Hyves, Schoolbank e.v.a) Had zo wie zo graag alle gegevens genoteerd of alles op een cd vast willen leggen of wat anders maar ik ontbeer die kennis Er zijn er vast wel een paar die een idee hebben en willen delen en wat binnen de mogelijkheden van dit systeem past!? Belangrijk ook zijn sommige gadgets die een en ander met muziek wel mogelijk maken (zie op Hyves b.v.) Misschien bied I tunes wat maar misschien is betaling van al onze muziek per nummer apart ook b.v. mogelijk/Persoonlijk ben ik bereid dan voor mijn muziek iets te betalen Misschien is er bij de BUMA STEMRA iets over bekend Er moet toch iets mogelijk zijn wat minder duur is dan een onbetaalbaar systeem voor alle muziek waardoor het blijkbaar niet meer door de Gemeente te doen is ! Een ander probleem vind ik het witte logo wat  b.v. mijn pagina ontsiert omdat het mijn  eigen foto praktisch onzichtbaar maakt Een simpel licht doorschijnend logo is net zo mooi lijkt mij als dat  er mogelijk is
Ben benieuwd naar alles wat jullie vinden en ontdekken en wat er e.v.t. aan gedaan dan wel verbetert dan wel veranderd kan worden Als er gehoor voor is natuurlijk...!? Laten we hopen dat ze voor opbouwende kritiek open staan

Tags: Muziek, mtricht.com

Weergaven: 3

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

Hallo Ruben en anderen,

Een discussie als deze nodigt uit tot het spuien van kritiek. Indien deze opbouwend is, geen probleem.

Vooraf moet echter duidelijk zijn, dat wij beperkt zijn door de functionaliteit die het netwerk biedt en (helaas) geen sponsors hebben, slechts beperkte opbrengsten uit de Google banners. Het Ning-platform waar we Mtricht.com op draaien en waar we in principe tevreden over zijn heeft onlangs de opties en tarieven aangepast.

Muziek
Om ook muziek en (eigen) films op ons platform aan te bieden moeten we het duurste abonnement nemen. Aangezien het gebruik van muziek zeer beperkt is en deels ook juridisch niet toegestaan hebben wij vooralsnog het duurste abonnement niet genomen. Mocht er een of meerdere sponsoren voor deze optie 300,- per jaar willen doneren, dan zullen we het direct toevoegen. We betreuren het overigens dat door het niet (kunnen) nemen van het duurste abonnement de reeds toegevoegde muziekfragmenten zijn verdwenen.
Overigens bestaat op de persoonlijke pagina de mogelijkheid om zogenaamde apps toe te voegen (zie links in menu). Volgens mij zitten daar ook apps bij waarmee je muziek kunt toevoegen aan je persoonlijke pagina. Apps zijn losse functies van services van anderen die je in je pers. pagina kunt plakken.

Taal
Eigenlijk is niet echt iets veranderd aan de taal. Omdat we het Engelse en Nederlandse netwerk hebben samengevoegd is het alleen 'toegestaan' om zowel i het Nederlands als het Engels te posten. In de praktijk zal het vooral Nederlands zijn, omdat we ook Facebook gebruiken waar de Engelstalige leden voor het merendeel gebruik van maken.
Om de site toch toegankelijk te maken voor anderstaligen is de navigatie deels tweetalig of Engels (maar hee, dit is Internet dus veel van die dingen zijn ook in het Nederlands Engelstalig) en hebben we een Google vertaalfunctionaliteit toegevoegd. Standaard staat die niet aan, maar je kunt bij een artikel in een voor jou vreemde taal ervoor kiezen om de vertaling aan te zetten (en ook weer uit). Als de vertaling aan staat verschijnt bovenin een Google balk. Door op het kruisje rechts te klikken zet je hem weer uit. Dat is alles. Wel jammer dat Google nog niet alles correct vertaalt, maar deze service wordt steeds beter.

Vormgeving
Tja, bij Facebook kun je daar ook niets in aanpassen. Wellicht hadden wij ook deze optie moeten kiezen (kan alsnog).
Ik vind echter wel leuk dat mensen zelf wat aspecten kunnen aanpassen. We kunnen echter geen rekening houden met specifieke persoonlijke wensen. Ik kan wel kijken of onze vormgever ons logo een transparante achtergrond kan geven, aangezien dat voor het netwerk geen verandering oplevert.

Over andere wensen en opties valt te praten, maar dat valt helemaal samen de inkomsten. Hierbij kun je denken aan sponsoren of adverteerders, waardoor we het netwerk als geheel naar een hoger niveau kunnen tillen of persoonlijke services tegen betaling. De laatste optie is op dit moment geen issue. We hopen wel dat we sponsoren of adverteerders kunnen vinden, maar hebben nog geen activiteiten in die richting ontplooid. Daarvoor moet je eerst voldoende bezoekers en interessante informatie bieden. Om eerlijk te zijn waren er enkele gegadigden, maar die hebben zich teruggetrokken vanwege enkele forumdiscussies.... Wij staan echter open voor iedere vorm van sponsoring of adverteerders, aangebracht vanuit de leden.
Ik ben dit vanuit een positief oogpunt begonnen Enerzijds merkte ik gekscherend op dat ik een vrouw geworden was (zie mijn pagina male word vertaald in vrouw) Dat heb ik ook geschreven Echter ook omdat een zekere W waar ik niet op kan reageren mij een vraag stelde namelijk mij vroeg hoe of het met de muziek zit of ik iets wist...Daarom ben ik blij en vind ik het heel goed Ron ,dat je gelijk reageert, daarbij weet ik, dat wat wat je mij zegt en vertelt, anderen ook helpt Je weet dat veranderingen altijd vragen oproepen en kritiek ,dat ben ik met je eens moet altijd opbouwend zijn!!

M'tricht - Mtricht.com said:
Hallo Ruben en anderen,

Een discussie als deze nodigt uit tot het spuien van kritiek. Indien deze opbouwend is, geen probleem.

Vooraf moet echter duidelijk zijn, dat wij beperkt zijn door de functionaliteit die het netwerk biedt en (helaas) geen sponsors hebben, slechts beperkte opbrengsten uit de Google banners. Het Ning-platform waar we Mtricht.com op draaien en waar we in principe tevreden over zijn heeft onlangs de opties en tarieven aangepast.

Muziek
Om ook muziek en (eigen) films op ons platform aan te bieden moeten we het duurste abonnement nemen. Aangezien het gebruik van muziek zeer beperkt is en deels ook juridisch niet toegestaan hebben wij vooralsnog het duurste abonnement niet genomen. Mocht er een of meerdere sponsoren voor deze optie 300,- per jaar willen doneren, dan zullen we het direct toevoegen. We betreuren het overigens dat door het niet (kunnen) nemen van het duurste abonnement de reeds toegevoegde muziekfragmenten zijn verdwenen.
Overigens bestaat op de persoonlijke pagina de mogelijkheid om zogenaamde apps toe te voegen (zie links in menu). Volgens mij zitten daar ook apps bij waarmee je muziek kunt toevoegen aan je persoonlijke pagina. Apps zijn losse functies van services van anderen die je in je pers. pagina kunt plakken.

Taal
Eigenlijk is niet echt iets veranderd aan de taal. Omdat we het Engelse en Nederlandse netwerk hebben samengevoegd is het alleen 'toegestaan' om zowel i het Nederlands als het Engels te posten. In de praktijk zal het vooral Nederlands zijn, omdat we ook Facebook gebruiken waar de Engelstalige leden voor het merendeel gebruik van maken.
Om de site toch toegankelijk te maken voor anderstaligen is de navigatie deels tweetalig of Engels (maar hee, dit is Internet dus veel van die dingen zijn ook in het Nederlands Engelstalig) en hebben we een Google vertaalfunctionaliteit toegevoegd. Standaard staat die niet aan, maar je kunt bij een artikel in een voor jou vreemde taal ervoor kiezen om de vertaling aan te zetten (en ook weer uit). Als de vertaling aan staat verschijnt bovenin een Google balk. Door op het kruisje rechts te klikken zet je hem weer uit. Dat is alles. Wel jammer dat Google nog niet alles correct vertaalt, maar deze service wordt steeds beter.

Vormgeving
Tja, bij Facebook kun je daar ook niets in aanpassen. Wellicht hadden wij ook deze optie moeten kiezen (kan alsnog).
Ik vind echter wel leuk dat mensen zelf wat aspecten kunnen aanpassen. We kunnen echter geen rekening houden met specifieke persoonlijke wensen. Ik kan wel kijken of onze vormgever ons logo een transparante achtergrond kan geven, aangezien dat voor het netwerk geen verandering oplevert.

Over andere wensen en opties valt te praten, maar dat valt helemaal samen de inkomsten. Hierbij kun je denken aan sponsoren of adverteerders, waardoor we het netwerk als geheel naar een hoger niveau kunnen tillen of persoonlijke services tegen betaling. De laatste optie is op dit moment geen issue. We hopen wel dat we sponsoren of adverteerders kunnen vinden, maar hebben nog geen activiteiten in die richting ontplooid. Daarvoor moet je eerst voldoende bezoekers en interessante informatie bieden. Om eerlijk te zijn waren er enkele gegadigden, maar die hebben zich teruggetrokken vanwege enkele forumdiscussies.... Wij staan echter open voor iedere vorm van sponsoring of adverteerders, aangebracht vanuit de leden.
Ik ben bereid 50 per jaar of wat meer tot een max van 100 te betalen Zolang ik dat kan en wat verdien met voorstellingen Moet de Buma Stemra tenslotte ook voor muziek gebruik betalen en vind dit een goede zaak! Natuurlijk denk ik persoonlijk dat 300 best te doen valt, als er meer over de brug komen!? Daarbij heb ik wat music apps gezien Vind ze wat beperkt over komen maar misschien hebben anderen fantastische ervaringen ermee dan kunnen ze dat delen ook dat is opbouwend...ja toch!?
M'tricht - Mtricht.com (Ron)
het geen wat ik beschrijf is opbouwend bedoeld :-)))
A: is het niet mogelijk dat als een gebruiker de taal kiest op dit forum
dit niet steeds herhaalt behoeft teworden ? .
B: Zou het veel werk zijn alle gebruikers een mailtje testuren of ze bereid zijn
een kleine bijdrage tebetalen zodat wel het duursten "pakket" genomen kan worden ?
en gebruikers van dit forum die kleine bijdrage hebben gedaan de mogelijkheid geven een paar
muziek nummers mogelijk tegeven ?
C: het steeds geheel inloggen nu kan dit niet net zo worden als voorheen ?
of doe ik nu iets fout wat over het hoofd zie .

tis zeer zeker opbouwend bedoelt en niet negatief

ps: Ruben heb het uit u schrijven begrepen :-)))
it is een prima idee.
er zijn ca 272 leden
vraag vrijblijvend 5 euro voor een heel jaar.
dan zijn ook de mensen die meer kennis hebben
oa op muziek ook gelukkig.
en er kan misschien voorlichting verschaf worden
aan mensen met minder kennis wat bedreft computter gebied.
ton.
Ik was eigenlijk nog steeds niet gewent aan de vorige site en hij is alweer vernieuwd. Ik snap ook nog niet helemaal hoe alles werkt.
Op het internet zijn het juist de simpele dingen die een succes worden.
Google, Twitter, Buienradar etc.
wim said:
JUIST CORRECT(hoofd letter puur als antwoord NIET agressief bedoeld!)
B: Zou het veel werk zijn alle gebruikers een mailtje testuren of ze bereid zijn
een kleine bijdrage te betalen zodat wel het duurste "pakket" genomen kan worden ?
en gebruikers van dit forum die kleine bijdrage hebben gedaan de mogelijkheid geven een paar
muziek nummers mogelijk te geven ?
DIT E.V.T. IK zou een minimum willen stellen of vragenvoor de muziek liefhebbers maar als het om zo'n bedrag gaat ben ik bereid om enzovoort... enzovoort OMDAT MUZIEK VOOR MIJ ERG BELANGRIJK IS!!!
DIT LAATSTE WAT JIJ SCHRIJFT BEGRIJP IK NIET?!?! anders bellen we gewoon even...

hoi Ruben ik neem aan dat je het laatste punt C over inloggen niet begrijpt welk ik schreef.

zal proberen het zo eenvoudig mogelijk toe telichten .
voorheen kon je bij het scherm inloggen een klein vierkant aanklikken
werd je e-mailadres bewaard en ook je wachtwoord
had je dit eenmaal aangeklikt dan hoefde je bij de volgenden bezoeken aan het forum
alleen maar de eerste letter van je e-mailadres in tetikken en klaar was kees.

niet dat het onoverkomelijk is maar nu moet je steeds je geheel e-mailadres invullen en je wachtwoord .

ik vond vandaar het inloggen voorheen wat gebruiks vriendelijker
hoop dat het nu iets duidelijk is anders gewoon nogmaals vragen .

Ruben Komkommer said:
wim said:
JUIST CORRECT(hoofd letter puur als antwoord NIET agressief bedoeld!)
een kleine bijdrage te betalen zodat wel het duurste "pakket" genomen kan worden ?
muziek nummers mogelijk te geven ?
DIT E.V.T. IK zou een minimum willen stellen of vragenvoor de muziek liefhebbers maar als het om zo'n bedrag gaat ben ik bereid om enzovoort... enzovoort OMDAT MUZIEK VOOR MIJ ERG BELANGRIJK IS!!!
DIT LAATSTE WAT JIJ SCHRIJFT BEGRIJP IK NIET?!?! anders bellen we gewoon even...

Hallo heren,

bedankt voor suggesties en weer wat antwoorden:

A. taal kiezen

M'tricht is (helaas) geen multi-taal systeem, dus er valt niets te kiezen.....

Ik snap de wens ook niet echt, aangezien er niets is veranderd in de taal van de site. De basis is nog steeds gewoon Nederlands. Er is alleen iets bijgekomen, namelijk dat het ook ok is als er berichten in het Engels worden geplaatst. Dat heeft enerzijds te maken met het doel van de site (integratie) en anderzijds met het 'aanbod' van de informatie. Soms is de bron Engelstalig en dan wordt het ook zo geplaatst.

Om het mogelijk te maken dat anderstaligen de stukjes toch kunnen lezen, hebben we de Google vertaalfunctie toegevoegd. Het is namelijk niet realistisch dat alles (door redactie en leden) tweetalig wordt toegevoegd. Jullie eigen stukjes, discussies en reacties kunnen dus gewoon Nederlands....

Of zie ik iets over het hoofd, waardoor jullie de opmerkingen over taalversie maken??

B. Sponsoring, bijdragen en muziek

We denken momenteel na over een sponsoractie; an sich willen we de muziekfunctie er zelf ook graag bij hebben.
Tips over sponsoring, mogelijke partners/adverteerders, enz zijn dus welkom....

C. Inloggen

Er is niets veranderd aan deze functie. Indien je dit wenst wordt er een cookie weggeschreven naar je PC en kun je een volgende keer zonder inloggen binnenkomen. Of en hoe dit werkt is volledig afhankelijk van de browser die je gebruikt en de settings daarvan (mogelijk zijn die tussentijds gewijzigd?). In de settings moet je dus cookies accepteren EN ook goed vinden dat je naam/wachtwoord worden opgeslagen. Als je deze settings op actief hebt staan, zal je browser dit aanbieden. Mogelijk heeft je browser ook nog een functie om het andmatig te doen. Maar het kan in ieder geval...
Plots is mijn vertrouwde forum veranderd het stikt er nu van de Engelse woorden!

Waarom? Is dit om de lat iets hoger te leggen voor de "gewoene Mestreechse Sjeng"????
Een soort ontmoedigingsbeleid vóór of beter gezegd tegen de gewone minder geschoolde Maastrichtenaar???? Ik snap er helemaal niks van. Als het dan zonodig tweetalig moet dan was "Eus zeute taol 't Mesteechs" toch eigenlijk een logischere keuze. Nee, een kwalijke zaak er zijn immers nu al genoeg "gewone mensen" die niet of nauwelijks durven schrijven op het forum uit angst dat ze een taal of schrijffout maken. Kort om het is een drempel verhogende aktie!

Of zeggen die "gewoene Sjengen" hier te vaak de waarheid en komt dat de sponsoren van dit forum niet uit???

Beste mensen ik weet het niet...het roept allerlei vragen (zoals bovenstaande) bij mij op. Voor mij was het forum goed en hoef ik niet plotseling "replied to your discussion " in mijn mailbox te vinden of dat ik nu plots een "message" moet sturen. Nouja ik heb hier alweer genoeg geklaag ik ga nu op "Save" drukken en zit dan met meteen weer met een probleem ......Hoe noem je zo een handeling nou in het goed Nederlands..... Saven, Seven of Zeven?
hallo meneer of mevrouw ?
bedankt voor u antwoord op mijn vragen/suggestie

maar sorry een paar dingen die u aanhaalt kloppen totaal niet (niet boos of negatief bedoeld hoor )
A: De basis is nog steeds gewoon Nederlands. schrijft U
nee ik moet op de keuzen knop toetsen bij iedere pagina om alles in het Nederlands tekrijgen

B: Er is niets veranderd aan deze functie (inloggen) schrijft U
tuurlijk moet er wel iets degelijk veranderd wezen .
en met 100% zekerheid dat in mijn computer totaal niets is veranderd
moet er toch ergens anders iets zijn veranderd in het systeem denk ik zo en dit is
vanaf het moment dat Maestricht.com is over gegaan .

C: als de forumleden een kleine bijdrage willen leveren dan is om muziek teplaatsen
geen sponsors nodig dacht ik zo ,tuurlijk wens ik ondanks dat velen sponsors toe.

.M'tricht - Mtricht.com said:
Hallo heren,

bedankt voor suggesties en weer wat antwoorden:

A. taal kiezen

M'tricht is (helaas) geen multi-taal systeem, dus er valt niets te kiezen.....

Ik snap de wens ook niet echt, aangezien er niets is veranderd in de taal van de site. De basis is nog steeds gewoon Nederlands. Er is alleen iets bijgekomen, namelijk dat het ook ok is als er berichten in het Engels worden geplaatst. Dat heeft enerzijds te maken met het doel van de site (integratie) en anderzijds met het 'aanbod' van de informatie. Soms is de bron Engelstalig en dan wordt het ook zo geplaatst.

Om het mogelijk te maken dat anderstaligen de stukjes toch kunnen lezen, hebben we de Google vertaalfunctie toegevoegd. Het is namelijk niet realistisch dat alles (door redactie en leden) tweetalig wordt toegevoegd. Jullie eigen stukjes, discussies en reacties kunnen dus gewoon Nederlands....

Of zie ik iets over het hoofd, waardoor jullie de opmerkingen over taalversie maken??

B. Sponsoring, bijdragen en muziek

We denken momenteel na over een sponsoractie; an sich willen we de muziekfunctie er zelf ook graag bij hebben.
Tips over sponsoring, mogelijke partners/adverteerders, enz zijn dus welkom....

C. Inloggen

Er is niets veranderd aan deze functie. Indien je dit wenst wordt er een cookie weggeschreven naar je PC en kun je een volgende keer zonder inloggen binnenkomen. Of en hoe dit werkt is volledig afhankelijk van de browser die je gebruikt en de settings daarvan (mogelijk zijn die tussentijds gewijzigd?). In de settings moet je dus cookies accepteren EN ook goed vinden dat je naam/wachtwoord worden opgeslagen. Als je deze settings op actief hebt staan, zal je browser dit aanbieden. Mogelijk heeft je browser ook nog een functie om het andmatig te doen. Maar het kan in ieder geval...
Bedaank jong Begrepe!! Thanks I've got it It's all in my head locked away now!! De raderen draaien Even dit nog:
Verder ben ik het eens met de opmerking van Marjo le Comte op een totaal andere plek,dat wanneer de muziek als mogelijk toegevoegde waarde weer terugkomt; je als luisteraar bezoeker van een bepaalde pagina t.a.t. als 1e de mogelijkheid moet hebben de muziek uit te zetten Dat was inderdaad nooit mogelijk of kon dat wel?!
Wacht en hoop dat er rondom de muziek inderdaad nog een oplossing komt Nu ben ik dus bereid wat bij te leggen De rest enzovoort weet je al van me Nogmaals bedankt voor de prima uitleg!!

Antwoorden op discussie

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden