Mtricht Gids
Totaal - Buurten
Eten/Drinken - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 

Mtricht.com

Maastricht EU-region: Think Global, Act Local

De grasmaaier.

Op de Markt in Maastricht is er een vreemdeling gras tussen de stenen aan het  plukken, om op te eten.
Waarnemend burgemeester Mans komt voorbij en ziet de man bezig.
Wat ben jij aan 't doen beste man?, vraagt hij.
Waarop de man zegt:

Ikke gras ete, anders ikke dood van de honger.
Dat is toch geen doen, zegt Mans.
Mans schiet in zijn portefeuille en geeft de arme man 20 euro en zegt:  

Ga maar in een restaurant eens goed eten.

De arme man schiet gretig een restaurant binnen.
Een week later zit hij weer gras te vreten op de Markt.
Geert Wilders komt voorbij en vraagt aan de vreemdeling wat hij aan 't doen is.
De arme man zegt:

Ikke gras ete, anders ikke dood van de honger.
Dat is toch geen doen, oppert Wilders.
Hij schiet in z'n portefeuille en geeft de man trots 1,50 euro.
De arme man kijkt vragend.
Waarop Wilders zegt:

Dat is voor de bus.

Op de Sint Pietersberg staat het gras 1 meter hoog.

Weergaven: 1

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten bij dit onderwerp

Net op de Pietersberg rondgestruind, en wat zag ik?

twitter.com/Miskunde
.
.
Help Marokko..

ik schrok toen ik het hoorde!!!

Grote aardbeving treft Marokko

De wereld reageert geschokt !!!

Een grote aardbeving met een kracht van 9.1 op de schaal van Richter heeft zojuist Marokko getroffen.

150.000 Marokkanen zijn overleden en een nog onbekend aantal zijn gewond, grote gedeelten van het land ligt in puin en de bevolking rouwt.

Amerika stuurt zijn leger voor wederopbouw van het land.

Engeland stuurt voedsel.

Frankrijk stuurt geld.

NEDERLAND STUURT 150.000 NIEUWE MAROKKANEN !!!! "
ONSMAKELIJKE VERHALEN, jo
meer woorden overbodig .

Eury zei:
ONSMAKELIJKE VERHALEN, jo
Gelukkig erg, héél erg banaal............dus aan de werkelijkheid en realiteit voorbij!

Nederland stuurt altijd hulp naar MENSEN in nood, dat is zo en dat moet zo blijven!!!
haha ach wat het is humor vind ik.
Wij halen de belgen ook wel eens neer en er zijn ook moppen over blinde,doven,negers,hollanders,gehandicapten en mensen die blond zijn.
Ook niet elke Jan is zo slim als in elke mop die met " jantje was eens.." begint.
John van Kooten zei:
Gelukkig erg, héél erg banaal............dus aan de werkelijkheid en realiteit voorbij!

Nederland stuurt altijd hulp naar MENSEN in nood, dat is zo en dat moet zo blijven!!!

klopt john
doch ze mochten toch ook een kijken in eigen land daar is genoeg armoede en ellende !!!!!!

ps ..wat jo schrijf til ik niet zo zwaar aan dat circuleert regelmatig rond op Internet is meer als een grap bedoelt dan serieus !!!
Wat mij vaak opvalt is dat er bepaalde landen zijn die een rijk gedeelte hebben en het arme deel in de steek laten.
Zolang wij blijven steunen wrijven die rijken in hun handen.
Bedoel dan niet nadat er een ramp is gebeurd natuurlijk.

Maar neem nou afrika het honger gebied.
We brengen maar eten en vanalles daarheen en enige wat we tot nu toe hebben gedaan is een volk dat in ellende leeft in leven gehouden.
We hebben mensen in leven gehouden die telkens worden verkracht en mishandeld,leiden aan ziektes als aids en dergelijke die zich hebben voortgepland en nu weer een generatie in die ellende in leven houden.
Leuk af en toe een zak rijst en afwachten of je volgende week nog te eten krijgt...vind dat meer een straf waar nederland aan bij draagt.
goh dacht dat u pas tot over u oren verliefd was jo ?
Fugazi......Haal niet de dingen door elkaar.

Het "Afrika verhaal" heeft betrekking op structurele ontwikkelingshulp.
Ik ga hier echter uit van hulp bij incidentele rampen!

Ontwikkelingshulp in de vorm van geld blijkt niet te werken, dat heeft zich bewezen............het is het geld van de "arme" mensen van hier geven aan de "rijke" mensen van daar!
Vandaar dat ik eraan toevoegde " Bedoel dan niet nadat er een ramp is gebeurd natuurlijk.".
Overigens het geld dat hier word opgehaald voor daar worden niet alleen daar de rijken rijker van maar ook de mensen hier die fondsen beginnen.
Ze nemen ook hun deel van het geld en wonen nu goed en rijden in een dure auto en ondertussen hebben ze nog niks eraan gedaan dat het geld dat wel erheen gaat verkeerd terecht komt.
Het wordt tijd dat we de MENSEN eens echt gaan helpen.

Echt heplen is niet het verzamelen (en uitdunnen) van grote sommen geld.
Helpen is 100% INZET en 10% GELD!

Het kan anders het moet anders!

Antwoorden op discussie

RSS

Volg Mtricht

TWITTER

FACEBOOK

© 2012   Gemaakt door Mtricht.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden